המשפיע שרקד בפני האפיפיור הוסר מאתרי חב”ד • הביע חרטה I חשיפה

הרב דב פינסון, שרקד "אורך ימים" עם האפיפיור, הבהיר בהודעה שפרסם: "מצאתי את עצמי לכוד כאשר השירה החלה ספונטנית ללא הסכמתי" • בצעד דרמטי, המהווה ענישה פנים-תנועתית חמורה: שמו והמרכז בראשו הוא עומד בפלטבוש, הוסרו מהאתרים הרשמיים של תנועת חב"ד • 'ועד רבני ליובאוויטש' שוקל לפרסם מכתב התנערות • בעקבות פשקוויל שהופץ, בו הוזכר שם של רב שהעניק לו היתר - פורסם מכתב הכחשה חריף
נתן פרל
י"ד אייר התשע"ז / 09.05.2017 23:27

המפגש שעורר סערה: המשפיע החסידי הרב דב פינסון, חסיד חב”ד מברוקלין שהפך ל’גורו קבלה’ שהמונים נוהים אחריו, התייחס היום (שלישי) לסערה הגדולה שהתחוללה בחסידות חב”ד, בעקבות ביקורו בוותיקן ופגישתו עם האפיפיור.

כפי שדווח בחרדים10, בסיום הפגישה עם האפיפיור שרו ורקדו בפניו חברי הקבוצה בראשה עמד הרב פינסון, כשהם מלווים בגיטרות של חברי להקת ‘פומפדיתא’, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון.

בהודעה שפורסמה בשמו של הרב פינסון נכתב: “אני כותב זאת, כתשובה לבקשות רבות, ובכדי להבהיר בנוגע לוידאו הויראלי שרץ בכל מקום.

“זה דבר שגרם ללא ספק לחילול שם ליובאוויטש, ובוודאי היפך רצון המשלח.

“הנני להבהיר כדלקמן: לפני הנסיעה הזו, התייעצתי עם רבנים חב”דיים, שנתנו לי הסכמה למסע. הפגישה הזו היתה אמורה להיות פגישה פרטית, ללא ליווי של מוזיקה וללא פרסום.

“לפועל, הדברים התרחשו קצת אחרת, רחוק מאוד ממה שסוכם וממה שתוכנן לכתחילה, ובמילא ברצוני להביע חרטה על מה שקרה.

“בתור חסיד של הרבי, אני מבין את האחריות הכבירה, למילוי רצונו של המשלח, ולקיים בכל עת את ‘הכוונה הפנימית'”.

בהודעה נוספת שפרסם בדף הפייסבוק שלו הסביר הרב פינסון את השתלשלות האירוע, אולם הפעם לא ציין כי קיבל אישור מרב לפני הנסיעה.

לדבריו, אחרי פגישה אישית חשובה עם האפיפיור במשרדו, “נכנסתי אל החדר הגדול וראיתי את הקבוצה מחכה שם. חלקם היו חלק מהקבוצה הרשמית שלנו, אבל כמה מהם לא היו אמורים להיות שם”.

הוא הוסיף: “השירה והמוסיקה החלה באופן ספונטני ללא ידיעתי או הסכמתי. מצאתי את עצמי לכוד בין חובה לא לעשות כאן חילול השם באותו רגע, לבין ההתפרצות הספונטנית של הקבוצה. זה שלא רציתי להעליב יצר את הרושם הלא נכון שאני מוחל על ההתנהגות הזאת. (תוכלו להבחין נו בסרטון כי הצלחתי לעצור את השירה והמוסיקה ברגע שזה אפשרי).

“לצערי העמוק הסרטון הזה שוחרר בכלל (וזה היה בטעות), מה שצייר את כל הביקור בצורה כזו. למען האמת, הפגישה הממשית הייתה קידוש שם שמיים, וזה יהיה רווח לכל היהודים ברחבי העולם”.

הרב פינסון

במקביל התפתחה סערה חדשה: בפשקוויל שהופץ בשכונת קראון הייטס, כביכול בשמו של הרב פינסון, התפרסם שמו של אחד מרבני הבד”צ של קראון הייטס כמי שהעניק את האישור לביקור.

בתגובה פורסמה מטעם מזכירות ‘בית דין צדק דשכונת קראון הייטס’ הודעה חריפה המכחישה את הדברים.

“הנה, הובא לפנינו שישנו אחד בשם דובער פינסאן שעבר על איסור חמור רח”ל, ושקע בטומאה נוראה, וכפי שזעק בחריפות כ”ק אדמו”ר בשיחה הידועה כנגד פגישה עם “אבי אבות הטומאה”, וכדי לתרץ מעלליו, פרסם שקר ברבים כאילו נתייעץ עם מי מרבני חב”ד שהתיר לו”, נאמר בהודעה החריפה.

“ולאחר שהוברר שזה שקר גמור, הוסיף חטא על פשע ופירסם שאחד מחברי הבד”ץ דכאן, הרב שלמה יהודא הלוי סגל שליט”א נתן לו ההיתר, ולהוי ידוע שלא היו דברים מעולם!

“האברך הנ”ל שחטא ופשע, ועבר על דת ישראל ודת יהודית, הוסיף חטא על פשע בעלילה זדונית ושקרית כאילו רב בישראל מורה הוראה לרבים התיר לו ללכת לשיקוץ הטמא, ולחלל ולהתהולל בפניו בביזוי פסוקים מהתורה רח”ל, והננו מבהירים קבל עם ועולם מעולם לא דיבר פינסאן עם הרב סגל, ומעולם לא שאל או קיבל התר בנידון זה.”

לאחר שהובהר כי היה זה פשקוויל, וכי הרב פינסון לא הזכיר את שמו של הרב סגל – חזרה בה מזכירות הבד”צ מפרסום הודעת ההכחשה החריפה. 

לחרדים10 נודע, כי ‘ועד רבני ליובאוויטש’ המרכזי של ארצות הברית – הגוף הרבני העליון של חב”ד, האחראי גם על שלוחי חב”ד הפועלים תחת מערך השלוחים של ‘המרכז לענייני חינוך’ שוקל להוציא לקראת סוף השבוע מכתב התנערות מהפגישה.

כמו כן, בצעד דרמטי, המהווה ענישה פנים-תנועתית חמורה, שמו של הרב פינסון ופרטי המרכז בראשו הוא עומד, הפועל בשכונת פלטבוש שבברוקלין, הוסרו מהאתרים הרשמיים של תנועת חב”ד. זאת בעקבות החלטה של ראשי ‘המרכז לענייני חינוך של חב”ד.

הרבי מליובאוויטש זצ”ל  נגד פגישה עם האפיפיור:

גורם במרכז חב”ד בניו יורק לחרדים10: “למרות שמאז שפתח את מרכז הקבלה שלו, הוא לא פעל בשמה של חב”ד בצורה רשמית, כדי להרחיק את הרעיון והמחשבה שדבר זה מקובל ורצוי בתוך חוגי חב”ד, בעוד הרבי זצ”ל יצא נחרצות וברורות נגד כל פגישה או ביקור בוותיקן או עם האפיפיור, שמו הוסר”.

יצוין, כי הרב פינסון הוא בן למשפחה חב”דית ותיקה ועניפה: הוא נכדו של המשפיע החסידי הנודע, רבי אברהם דרייזין זצ”ל, ממשפיעי חב”ד הבולטים. דודו הוא איל ההון החב”די שלום בער-דרייזין. סבו האחר היה הרב יהושע פינסון ז”ל, חבר אגודת חסידי חב”ד העולמית – הגוף העליון של חב”ד, והגבאי הראשי בבית המדרש הגדול של חב”ד בברוקלין-770.

כפי שדווח אתמול בחרדים10,  בחסידות חב”ד מיהרו לגנות את הביקור של הרב פינסון, ורבים הזכירו את שיחותיו החריפות של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל נגד פגישות עם האפיפיור.

הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, מרבני חב”ד ורבה של העיר קריית מוצקין, אמר: “זו עבודה זרה בהתגלמותה. בתורה נאמר ‘שקץ תשקצנו’ כי חרם הוא. זו מהדורה מודרנית של הריקוד סביב עגל הזהב”.

הווידאו המלא מהפגישה:

הפגישה מעוררת המחלוקת עם האפיפיור התקיימה בעקבות מגעים שקיים הרב חיים ברוך (אדגר) גלוק, עסקן ניו יורקי ידוע, המתגורר בשכונת בורו פארק, ומכנה עצמו גם בתואר ‘הרב הראשי של גליציה’.

לפני כשנה ביקר האפיפיור בקרקוב, והרב גלאק ערך עמו מפגש פרטי במהלכו העלה את חורבן בתי הקברות היהודיים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. האפיפיור אמר כי ינסה לסייע לו, והזמין את הרב גלאק להמשיך את שיחתם בוותיקן.

לרב גליק הצטרף בנו צבי, המנהל ארגון המוקדש לסיוע לקורבנות התעללות ולסובלים מהתמכרות בקרב הקהילה היהודית.

לדברי צבי, רוב הפגישה התמקדה בחילול בתי הקברות – כאשר האפיפיור מתחייב לחוקק חוקים חזקים נגד הריסת בתי עלמין יהודיים לבניית כבישים או בתים. בנוסף, הקבוצה דיברה על הצורך ליצור אחדות טובה יותר בין קבוצות דתיות; ולבסוף, כאשר נושא ההתעללות עלה בשיחה – הגיב האפיפיור שוב ושוב: “אפס סובלנות, אפס סובלנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה יש כאן תמונה של אבי הטומאה
    10/05/2017 01:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה