רובוט ישראלי יודע לכתוב פוסטים מעניינים יותר מאשר בני אדם • איך?

הפיתוח של הסטארטאפ Keywee סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באלו מילים, משפטים ואימוג'ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה • התוכנה גם יודעת לכתוב פוסטים שונים על אותה ידיעה עיתונאית לקהלים שונים
נוחי גולד
י"ג אייר התשע"ז / 09.05.2017 18:20

סטרטאפ ישראלי הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באופן אוטומטי, אשר זכו לחשיפה ומעורבות גולשים יותר מפוסטים מקבילים שנכתבו על ידי בני אדם.

הפיתוח של הסטארטאפ Keywee סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באלו מילים, משפטים ואימוג’ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה.

הטכנולוגיה הישראלית הוכנסה לשימוש כדי להגדיל את מעורבות הגולשים בפוסטים על הסדרה משחקי הכס, טקסי האוסקר, אמי וגראמי, ומסייעת לכלי תקשורת להגדיל את החשיפה לכתבות ביניהם BBC, CNN, New York Times, AOL, Forbes ועוד.

התוכנה יודעת לכתוב פוסטים שונים על אותה ידיעה עיתונאית לקהלים שונים.

כך, לדוגמה, התברר שידיעת ספורט המשתמשת בקונספט של “למקרה שפספסתם…” בתוך ערוץ הספורט מביאה לירידה ממוצעת של 10% בהתעניינות גולשים, בעוד שאותו ניסוח כשהוא מופיע באתרי חדשות ואקטואליה דווקא יגדיל את ההקלקות ב-25%.

ממדידת תגובות הגולשים, עולה שהשימוש באימוג’י בפוסטים בתחום האופנה יגדיל את ההקלקות ב-10%.

בתחום הספורט פוסטים המציעים לקרוא תובנות ממשחקים זוכים ל-69% יותר הקלקות ופוסטים המעלים שאלה אם הגולשים מסכימים עם אמירות של שחקנים או מאמנים מעלים את ההקלקות ב-54%.

בדרך דומה המערכת משקללת אלפי משתנים נוספים וכותבת את הפוסטים האופטימליים. כל הנתונים הם “אמת לשעתה” שמשתנים במהירות ולכן המערכת מתאימה עצמה כל העת לשינויים בעניין של הגולשים.

לדברי יניב מקובר, מייסד ומנכ”ל קיווי, התאמת הפוסטים לסוגי קהלים שונים ברשתות חברתיות נעשה בעזרת טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית, למידה עמוקה (Deep Learning), למידה חישובית (Machine Learning) ואלגוריתמים המבוססים על מידע שנצבר מניתוח טקסטואלי של עשרות מיליוני כתבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות