“לא ניכנע להנהלה ביריונית”: הגננות של רשת גני ‘קן ציפור’ באלעד שובתות גם היום

בתום הערכת מצב הוחלט: הגננות בגני 'קן ציפור' באלעד ממשיכות בשביתה • ההסתדרות: "מלווים העובדות שנלחמות בגבורה על זכותן להעסקה בכבוד וללא ניצול" • העובדות התארגנו לפני מספר חודשים והחלו במו"מ על הסכם קיבוצי • טוענות: זכויותיהן נפגעות, עשרות מהן אוימו בפיטורים • מקורבים להנהלת הרשת: "השביתה מנוגדת להוראותיו המפורשות של בית הדין הרבני"
יוני גרין
י"ג אייר התשע"ז / 09.05.2017 08:42

בתום הערכת מצב שנערכה אמש הוחלט: הגננות ברשת הגנים החרדית ‘קן ציפור’ בעיר אלעד ממשיכות בשביתה גם היום (שלישי), זה היום השני – זאת לאחר שהנהלת הרשת בוחרת, לדבריהן, “להתעלם מעובדיה המסורים, המאוגדים בהסתדרות”.

מההסתדרות נמסר: ״אנו מלווים את העובדות שנלחמות בגבורה על זכותם להעסקה בכבוד וללא ניצול. לא ניכנע להנהלה ביריונית״.

כפי שדווח בחרדים 10, גננות רשת ‘קן ציפור’ באלעד פתחו אתמול בשביתה ללא הגבלת זמן, על רקע טענות לפגיעה בעובדים המבקשים לעמוד על זכותם להעסקה הוגנת במטרה להגיע להסכם קיבוצי, וניסיון לפטר עשרות עובדות המעורבות בהתארגנות.

רשת קן ציפור מונה כ-15 גנים באלעד, מנוהלת על ידי אורי ברים ומשמשת את הציבור הכלל-חסידי בעיר. ברשת מועסקות כ-50 גננות.

מטעם ההסתדרות מובילים את המגעים אנשי מרחב פתח תקווה, בראשותו יו”ר המרחב גיורא נחום ואנשי החטיבה החרדית בראשותו של עו”ד רפי מלאכי.

כמקובל בחטיבה החרדית בהסתדרות, הצעדים הארגוניים ננקטו רק “לאחר קבלת היתר מדיינים לענייני ממונות שנעשה הכל, אבל הכל, כדי שאפילו גננת אחת לא תפוטר”, כפי שכתבו ועד העובדות להורי הילדים.

בהסתדרות אמרו אתמול: “כבר לפני חודשים אחדים הבהרנו להנהלה שפנינו לשלום ולהסכם הוגן שיבטיח לעובדות תנאי העסקה נאותים, אבל לא נסכים שידרסו וירמסו את זכויותיהן”.

בהסתדרות הוסיפו: “הרשת חושבת שהיא תוכל לקבוע עובדות בשטח בכוח, אך אנו לא ניתן לזה לקרות”.

עוד הוסיפו בהסתדרות: “אנשי רשת ‘קן ציפור’ פעלו באופן מבזה ומשפיל נגד עובדות חרדיות שחלקן מפרנסות יחידות. בין היתר הן הועסקו בשכר מינימלי ביותר, ולא קיבלו זכויות חוקיות בסיסיות כמו הפרשות לפנסיה, ויותר מכך אף הופקו להן תלושי שכר כוזבים.

“חשוב להבין שהנהלת העמותה נלחמת בעובדות מסורות וחרוצות, שעובדות בשכר מינימום ועושות מקסימום. לא נירתע מכוחניות ונעמוד בתוקף על זכויות העובדות”.

יצוין, כי לטענת העובדות, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש מקושר להנהלת הרשת ואף החתים בעצמו בעבר את העובדות על חוזים לא הוגנים.

מהנהלת הרשת לא נמסרה מאז אתמול תגובה. גם עיריית אלעד לא מסרה תגובה.

גורמים המקורבים להנהלת הרשת טוענים, כי “השביתה החגיגית אשר פרצה בקול רעש גדול – צודקת או לא צודקת, ככל שתהיה – מנוגדת להוראותיו המפורשות של בית הדין” בעיר אלעד.

לדבריהם, “אף ההסתדרות אינה עומדת, ככל הנראה, מאחוריה”.

הטוען הרבני הרב חיים גרליץ, ב”כ ההנהלה, מסר: “השביתה מנוגדת ועומדת בסתירה בוטה וגסה להחלטות בית דין צדק, שעל כולנו, יהודים החרדים לדבר ה’, לקיים ללא כחל ושרק. הא ותו לא”.

קן ציפור

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן לעשות סדר עם הגזלנים האלה פורוש תפסיק לנצל אברכים בני תורה ולגרוף מליוני לכיס
    09/05/2017 09:45
    מאיר
  1. הגיע הזמן לעשות סדר עם הגזלנים האלה פורוש תפסיק לנצל אברכים בני תורה ולגרוף מליוני לכיס

  2. תמשיכו לזעזע אותם
    09/05/2017 14:45
    אמא שאכפת לה
  3. הגיע הזמן , מספיק סבלתם בשקט