ארדואן: “לא נאפשר השתקת מואזין בירושלים”. ישראל: מי שמטיף מוסר

נשיא טורקיה מאיים על מדינת ישראל בשל הכוונה לחוקק את חוק המואזין: "ניתן תשובה ניצחת ומוחצת לכל מי שחושב שהוא יכול למנוע את השמעת קולו של המואזין במסגד אל אקצה" • יעלון: "ארדואן מפתיע רק את אלה שמתעלמים מן העובדות"
נתן פרל
י"ג אייר התשע"ז / 08.05.2017 21:16

נשיא טורקיה רג’פ טייפ ארדואן איים הערב (שני) על ישראל והצהיר בהתייחסו לחוק המואזין שעבר בקריאה טרומית בכנסת, אך טרם אושר סופית, כי כי ארצו לא תעמוד מנגד, אם יוחלט להשתיק את “קולות המואזין בירושלים”.

“ניתן תשובה ניצחת ומוחצת לכל מי שחושב שהוא יכול למנוע את השמעת קולו של המואזין במסגד אל אקצה ובירושלים כולה. אינשאללה, לא נאפשר את השתקת התפילה משמי ירושלים”, אמר ארדואן בנאום שנשא באיסטנבול.

הוא ביקש מיותר מוסלמים להגיע לירושלים. “אנחנו נעשה הכל כדי שירושלים תהיה בלבו של כל מוסלמי, ותחזור להיות בית לשלוש הדתות”.

על פי נשיא טורקיה, שטח מסגד אל-אקצא “שייך רק למוסלמים וכך זה יישאר לעולמים”.

נשיא טורקיה רמז כי ארצות הברית עלולה לחבל בניסיונות לחדש את תהליך השלום.

“האמריקנים צריכים קודם כל לחזור בהם מהכוונה להעביר את השגרירות בישראל לירושלים. לא יהיה שלום אם בעיית ירושלים לא תיפתר – ואם הסוגיה הפלסטינית תישאר ללא מענה”, אמר.

הוא הוסיף: “אם תוזז אבן אחת בעיר, עלולות להיות לכך השלכות קשות מאוד על המצב בשטח”.

ארדואן גינה באופן נחרץ את מה שהגדיר “הפשעים של ישראל נגד הפלסטינים” – וטען: “ישראל הורגת ילדים תמימים שמשחקים סמוך לחוף, ואף אחד לא מכריח אותה להפסיק את הזוועה הזו”.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדבריו של ארדואן: “מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר לדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב. ישראל שומרת באדיקות על חופש פולחן מלא ליהודים, מוסלמים ונוצרים – ותמשיך לעשות זאת חרף השמצות חסרות שחר”.

גם  שר הביטחון לשעבר משה יעלון הגיב לדבריו של ארדואן בציוץ בטוויטר: “ארדואן עם שאיפות להגמוניה של אחים מוסלמים במזרח התיכון, ופועל לאסלאמיזציה של אירופה. מפתיע רק את אלה שמתעלמים מן העובדות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות