הילולת ל”ג בעומר בציונו של רשב”י במירון: כל מה שאתם צריכים לדעת

ההיערכות המשטרה לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר במירון: אילו כבישים ייחסמו לתנועה? מתי? איפה החניונים? מה עושים אם הילד הלך לאיבוד? ומה הטלפון של מרכז המידע? • כל מה שאתם חייבים לדעת לקראת ההילולא
חיים טוויל
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 17:15

משטרת ישראל משלימה את היערכותה לקראת הילולת הרשב”י במירון שתתקיים בל”ג בעומר – החל במוצאי שבת ויום ראשון.

בנוסף למשטרת ישראל, בהערכות לאירוע נוטלים חלק גופי חירום והצלה של המשרד לביטחון פנים – כוחות  הצלה כיבוי והצלה ועוד.

תאום האירוע אל מול הציבור והמשטרה נעשה באמצעות ‘המרכז למקומות קדושים’ של המשרד לשירותי דת ומעורבים בו משרדי ממשלה וגופים נוספים.

הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל”ג בעומר היא האירוע הדתי הגדול מסוגו במדינת ישראל ובמהלך השבוע של ל”ג בעומר פוקדים את קבר הרשב”י מאות אלפי אנשים.

המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להערכותה המבצעית, ובמבצע ייטלו חלק אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול, ויופעלו כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל – כל זאת במטרה לשמור על הסדר, להבטיח את בטחון המבקרים באירוע, ולאפשר להמונים לממש את רצונם לעלות לציון הרשב”י בל”ג בעומר.

את המבצע בימי ההילולה  – מיום שישי ועד ליום ראשון בשעות הערב המאוחרות – והפיקוד על כלל כוחות המשטרה, יוביל מפקד מחוז צפון, וראש אגף התנועה יפקד על מערך התנועה על כל היבטיה במבצע הרגיש והמורכב.

המשטרה נערכת לצמצם עד כמה שניתן את הקושי להגיע למירון ולמזער את הפגיעה בחיי התושבים.

הערכות למבצע תבוצע בשלושה שלבים עיקריים:

• בשלב הראשון, שהחל כבר ביום שלישי האחרון, הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה, במטרה לשמור על הסדר במתחם לקראת האירוע.

• בשלב השני והעיקרי של המבצע, החל ממוצאי שבת ערב ל”ג בעומר, בשעה 20:15 ועד ליום ראשון בשעה 24:00, יפקדו את המתחם מאות אלפי מבקרים. כ-5,000 שוטרים ולוחמים, צפויים לפעול בשלב זה. השוטרים יתפרסו בכל צירי התנועה המגיעים למירון, במעגלי אבטחה היקפיים וברחבי המתחם.

• עם סיום ההילולה יחל השלב השלישי בו נותרים במתחם שוטרים במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית וסדירה.

כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש.

האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, במוצאי שבת בשעה 01:15 ויסתיים בהדלקת האחרונה של חסידות תולדות אהרון, ביום ראשון בשעה 19:00.

הסדרי תנועה וחניה:

כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות.

קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

הנסיעה בתחבורה ציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מירבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 “אלונית”, בכביש 722 צומת השומרים ובכביש 90, מחסום בזק.

אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ופרוד – משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום.

גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים: אדום , צהוב, כחול וירוק – צבע הטרמינל החדש שהוקם לרווחת החוגגים, באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון ‘ספסופה’ דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת ‘עזר מציון’, עד לחלקת הקבר או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

אח”מים בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שבע (צומת חנניה) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה.

בסיום ההילולה, בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, את כרטיס הנסיעה.

בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.

קיימת חשיבות רבה להעברת המסרים והדגשים לציבור משתמשי הדרך ולציבור החוגגים עוד בטרם האירוע.

לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע כמצוין לעיל. אין טעם לנסות להתחכם ולעקוף את המחסומים היות וכוח גדול של שוטרים ממערך התנועה יתפרסו בצירי התנועה וגם בשבילי העפר המובילים למירון.

הצירים הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מיום שישי 12.5.17 בשעה 07:00 ועד לסיום האירוע:

כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.
כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים (דרך צומת ג’יש).
כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.
כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים.
היציאה מצפת לכביש 89.

כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד.

בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:

כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים (עפ”י צורך).
כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ”י צורך).

נדגיש כי לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בשטחים פתוחים ובצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, בניגוד להוראות, יגררו ובעליהם ישאו בעלויות הגרירה.

מאות שוטרים יהיו פרוסים בצירים המובילים למירון במטרה לספק שירות למשתמשי הדרך ולציבור החוגגים.

ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים.

תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, וזאת רק בהצגת תעודת זהות בה יצויין מקום מגוריהם. אזרחים שהזמינו חדרי אירוח/צימרים יתבקשו להציג אישור רישום לחדר אירוח/צימר/בית מלון.

תושבי מירון בהצגת תעודת זהות או אורחים בהצגת אישור רישום יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון עד השעה 12:00 בצהריי יום שישי, רכבים אלו ישארו בישוב מירון עד לסיומה של ההילולה ביום ראשון בשעות הערב המאוחרות.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך וכן האזנה לכלי התקשורת.

המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ולאמצעי התקשורת.

ילדים /מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד – משטרת ישראל בשיתוף זק”א פתחו עמדה בעליה להר מצד ימין שפתוחה לקהל הרחב החל מיום חמישי ה- 11.5.17 ועד לסיום האירוע ביום ראשון ה-14.5.17.

בעמדה מחולקים צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד.

בנוסף בכל מקרה שבו ילד/ מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה של זק”א, מתנדבי זק”א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

כבר בשלב זה המתנדבים מחלקים בבתי הספר והגנים צמידים עליהם רשומים מספרי הטלפון של ההורים כך שבמהלך ההילולה הילדים יענדו את הצמידים ובמידה וילכו לאיבוד ניתן יהיה לאתר אותם בקלות. עד כה חולקו למעלה מ-6,000 צמידים.

משטרת ישראל פונה לציבור המבקרים להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:

• לא לטפס על עמודי חשמל/גדרות/תחנות אוטובוס/עצים ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל.

•  יש לשמור על הילדים הקטנים בצמוד למבוגר ולא להסיר את העיניים מהילדים בשים לב לדוחק האנושי שנוצר במקום, יש לתת לילדים יד או להרכיב אותם על הכתפיים.

•  מומלץ לעבור דרך מוקד זק”א בעליה להר מצד ימין לקחת צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים וכן להסביר שבמקרה שמישהו הולך לאיבוד ההורה/המבוגר האחראי יחכה לו בפינה של מוקד זק”א.

•  להקפיד על שתיה מרובה בפרט במזג אויר חם

•  הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהימנע מלהידחק לאזור ההדלקות.

משטרת ישראל ערוכה לכל תרחיש ובעת הצורך תופעל מערכת כריזה בשפות שונות ויינתנו הנחייות לציבור בהתאם.

במהלך האירוע יפתח מרכז מידע לציבור.

מרכז המידע יתן מענה בכל הנושאים, בשעות המפורטות:
-יום חמישי בשעות: 10:00-22:00
-יום שישי בשעות: 08:00-18:00
– יום שבת מצאת השבת ועד סיום האירוע ביום ראשון 14.5.17

מספר הטלפון של מרכז המידע הוא: 1-700-500-679.

מספר הטלפון למוקד איתור ילדים אובדים הוא: 1220 מכל טלפון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות