בושה בוותיקן: ‘משפיע’ ומקורביו שרו לאפיפיור: “אורך ימים” • צפו

יוני גרין
|
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 15:58
המשפיע הרב דב פינסון, חסיד חב”ד שהפך ל’גורו קבלה’ שהמונים נוהים אחריו, והרב חיים ברוך (אדגר) גלוק, עסקן ניו יורקי ידוע, נפגשו הבוקר עם האפיפיור – בוותיקן • השניים עמדו בראש קבוצה של אנשי עסקים, היוצאת מידי פעם למסעות במדינות שונות • לאחר שיחה עם האפיפיור הם שרו בפניו, מלווים בגיטרות, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון

מפגש עורר סערה: משלחת בראשות המשפיע הרב דב פינסון, חסיד חב”ד שהפך ל’גורו קבלה’ שהמונים נוהים אחריו, והרב חיים ברוך (אדגר) גלוק, עסקן ניו יורקי ידוע, ביקרה היום (שני) בוותיקן והתקבלה לפגישה פרטית עם האפיפיור.

גלוק, המתגורר בשכונת בורו פארק, מכנה עצמו גם ‘הרב הראשי של גליציה’. לפי דיווח באתר ישיבה וורלד, לפני כשנה ביקר האפיפיור בקרקוב, והרב גלאק ערך עמו מפגש פרטי במהלכו העלה את חורבן בתי הקברות היהודיים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. האפיפיור אמר כי ינסה לסייע לו, והזמין את הרב גלאק להמשיך את שיחתם בוותיקן.

לרב גליק הצטרף בנו צבי, המנהל ארגון המוקדש לסיוע לקורבנות התעללות ולסובלים מהתמכרות בקרב הקהילה היהודית.

לדברי צבי,  רוב הפגישה התמקדה בחילול בתי הקברות – כאשר האפיפיור מתחייב לחוקק חוקים חזקים נגד הריסת בתי עלמין יהודיים לבניית כבישים או בתים. בנוסף, הקבוצה דיברה על הצורך ליצור אחדות טובה יותר בין קבוצות דתיות; ולבסוף, כאשר נושא ההתעללות עלה בשיחה – הגיב האפיפיור שוב ושוב: “אפס סובלנות, אפס סובלנות”.

בסיום הפגישה עם האפיפיור שרו ורקדו בפניו חברי הקבוצה, כשהם מלווים בגיטרות של חברי להקת ‘פומפדיתא’, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון.

הריקוד והשירה עוררו מחאה ציבורית גדולה, ורבים הביעו שאט נפש  מהמיצג המבזה.

“זו עבודה זרה בהתגלמותה”, אמר ל-360 הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, מרבני חב”ד ורבה של העיר קריית מוצקין. “בתורה נאמר ‘שקץ תשקצנו’ כי חרם הוא. זו מהדורה מודרנית של הריקוד סביב עגל הזהב”.