משבר: עשרות גננות חרדיות ברשת גני ‘קן ציפור’ בעיר אלעד שובתות

אחרי חודשים של ניסיונות גישור מטעם ההסתדרות אל מול הנהלת רשת הגנים 'קן ציפור' בעיר אלעד, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות הגננות, ניסו בימים האחרונים מנהלי הרשת להעביר במחטף פיטורים של עשרות גננות • ההסתדרות החליטה בתגובה: שביתה החל מהבוקר
יוני גרין
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 10:46

משבר חריף במגעים בין ההסתדרות להנהלת רשת הגנים ‘קן ציפור’ בעיר אלעד. זאת, לאחר שהנהלת הרשת ניסתה בימים האחרונים – כך לטענת ההסתדרות – לפגוע בעשרות גננות חרדיות שהתאגדו בהסתדרות לפני חודשים אחדים, במטרה להגן על תנאי העסקתן.

החל מהיום (שני) פתחו הגננות ברשת בשביתה ללא הגבלת זמן, זאת בתגובה לעשרות מכתבי שימוע שהוצאו לגננות שהתאגדו בהסתדרות, “במטרה להלך אימים על העובדות”, כהגדרת ההסתדרות.

מטעם ההסתדרות מובילים את המגעים אנשי מרחב פתח תקווה, בראשותו יו”ר המרחב גיורא נחום ואנשי החטיבה החרדית בראשותו של עו”ד רפי מלאכי.

בהסתדרות הבהירו הבוקר, כי בהתאם להערכת מצב שתתקיים בהמשך יוחרפו הצעדים, אם הנהלת הרשת לא תתעשת ותחזור בה מצעדיה.

“כבר לפני חודשים אחדים הבהרנו להנהלה שפנינו לשלום ולהסכם הוגן שיבטיח לעובדות תנאי העסקה נאותים, אבל לא נסכים שידרסו וירמסו את זכויותיהן”, אומרים בהסתדרות.

בהסתדרות הוסיפו: “הרשת חושבת שהיא תוכל לקבוע עובדות בשטח בכוח, אך אנו לא ניתן לזה לקרות”.

עוד הוסיפו בהסתדרות: “אנשי רשת ‘קן ציפור’ פעלו באופן מבזה ומשפיל נגד עובדות חרדיות שחלקן מפרנסות יחידות.

“בין היתר הן הועסקו בשכר מינימלי ביותר, ולא קיבלו זכויות חוקיות בסיסיות כמו הפרשות לפנסיה, ויותר מכך אף הופקו להן תלושי שכר כוזבים.

“חשוב להבין שהנהלת העמותה נלחמת בעובדות מסורות וחרוצות, שעובדות בשכר מינימום ועושות מקסימום. לא נירתע מכוחניות ונעמוד בתוקף על זכויות העובדות”.

קן ציפור, אלעד

בהודעה ששלח ועד הגננות אמש להורים נאמר: “לאחר קבלת היתר מדיינים לענייני ממונות שנעשה הכל, אבל הכל, כדי שאפילו גננת אחת לא תפוטר. לכן הוחלט בעצה אחת עם דעת תורה, שהחל ממחר יום שני יב’ באייר לא יתקיימו לימודים וללא הגבלת זמן. אני חוזר החל ממחר הגנים גני קן ציפור באלעד יהיו סגורים ולא יתקיימו לימודים וזה ללא הגבלת זמן.

“אתם בודאי מבינים את הצער שיש למשפחות הגננות שחרב הפיטורין הונחת על ראשם.. לכן ממחר ועד להודעה חדשה לא יתקיימו לימודים”.

ממנכ”ל רשת הגנים אורי ברים לא התקבלה תגובה. לכשתתקבל נפרסמה.

מלשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש לא התקבלה תגובה.

מעיריית אלעד לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות