לה פן האב: “מארין לא מתאימה לנשיאות, היא פשוט כפוית טובה”

ז'אן-מרי לה פן, אביה של המפסידה בבחירות לנשיאות צרפת - תקף בראיון חריף את בתו, לאחר שהתבררו תוצאות הבחירות • היחסים בין השניים התדרדרו, לאחר שמרין הדיחה אותו מהנהגת מפלגת 'החזית הלאומית' שהקים • "אמנם קראתי לאנשים להצביע עבורה אבל לא מאוכזב שהפסידה"
נתן פרל
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 08:50

ז’אן-מרי לה פן, אביה של מארין לה פן ומייסד מפלגת ‘החזית הלאומית’, תקף בראיון חריף שהעניק לעיתון ה’סאנדיי טיימס’ את בתו, אשר הפסידה בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת.

בבחירות זכה מועמד המרכז עמנואל מקרון ב-65.9% מקולות הבוחרים, בעוד יריבתו לה פן זכתה ב-34.1% מהקולות.

בראיון אמר לה פן האב כי הוא סבור שמארין חסרה את התכונות המתאימות עבור מנהיגה לאומית.

“יש לה אופי, זה בטוח. אפילו הרבה אופי. אבל נשיא צרפת זקוק גם לתכונות אחרות”, אמר.

לה פן טען כי ההפסד של בתו נבע מהתמקדות מוגזמת בתכניתה לעזוב את האיחוד האירופי. “אני חושב שעלינו לדבר לצרפת על הבעיות האמיתיות, בעיות דמוגרפיה, בעיות של הגירת ענק”.

עוד אמר ז’אן-מרי כי לאחר הסיבוב הראשון בבחירות, בו הגיעה מרין למקום השני, הוא שלח לה מכתב ברכה, אך היא אפילו לא טרחה לענות לו. “היא פשוט כפוית טובה. אמנם קראתי לאנשים להצביע עבורה, אבל אני לא מאוכזב שהיא הפסידה”.

היחסים בין השניים התדרדרו מאז שמרין הדיחה את אביה בשנת 2015 מראשות המפלגה אותה הקים.

בראיון ל’סאנדיי טיימס’ סיפר לה פן האב כי בתו לא דיברה איתו מאז הדיחה אותו מהמפלגה: “מה שהיא עשתה זה דבר רע. זה לא היה הוגן, לא אלגנטי ולא צודק. אני לא יודע מה הסיבה לכך. אני לא מאמין שזה בגלל אותו פרט” – כך הוא כינה את דבריו על כך שהשואה הייתה רק “פרט קטן במלחמת העולם השנייה”.

לה פן האב אמר עוד, כי כעת הוא בטוח שנכדתו, בתה של מרין, מריון לה פן, כיום בת 28 וחברה בפרלמנט מטעם המפלגה מאז גיל 22, מתאימה יותר להיות מועמדת לנשיאות. “אבל היא תצטרך לגדול קצת תחילה”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות