מקרון גבר על לה פן בענק • נתניהו: מברך – ומצפה לעבוד עם הנשיא

ניצחון בבחירות בצרפת למועמד המרכז: זכה ב-65.9% מקולות הבוחרים בעוד יריבתו לה פן זכתה ב-34.1% מהקולות • מועמדת הימין הקיצוני בירכה את מקרון - והודתה לתמוכיה: "אני מודה לכל הפטריוטים שתמכו בי. נבחרנו לראשות האופוזיציה והובלנו הישג היסטורי"
נתן פרל
י"ב אייר התשע"ז / 07.05.2017 21:00

מועמד המרכז עמנואל מקרון ניצח היום (ראשון) בבחירות לנשיאות צרפת, לאחר שגבר על מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן.

מקרון בן ה-39, שייכנס בשבוע הבא לארמון האליזה, יהפוך לנשיא הצעיר בתולדות הרפובליקה הצרפתית.

נשיא צרפת הנבחר עמנואל מקרון אמר לאחר פרסום התוצאות: “נפתח דף חדש בהיסטוריה של צרפת, דף של תקווה ואמון”.

“אני רוצה להודות מעומק ליבי לכולם. אשתמש בכל המשאבים והיכולות שלי כדי לרכוש את אמונכם. יש לנו אתגרים שלא נתנו להם מענה יותר מדי זמן, הבעיות הכלכליות, וההיחלשות המוסרית והפוליטית”, אמר הנשיא הנבחר.

”אני אחזק את המדינה שלנו ואת אירופה. אני חושש מזה שהמדינה מפולגת, אני מבין את החרדה והספקות שהבעתם ואני הולך להיות קשוב אליהם. אני הולך להילחם באי שוויון ולהילחם ללא רבב למען הביטחון שלכם. אדאג שצרפת תהיה ברמה הגבוהה ביותר האפשרית בלחימה בטרור – וננצח את הקרב הזה”, הוסיף.

לפי התוצאות שמפרסמת ועדת הבחירות בפריז, מקרון זכה ב-65.9% מקולות הבוחרים בעוד יריבתו לה פן זכתה ב-34.1% מהקולות.

מועמדת הימין הקיצוני עלתה זמן קצר לאחר פרסום המדגמים והודתה בהפסדה, ובירכה את מקרון.

 

היא הודתה לתומכיה: “אני מודה לכל הפטריוטים שתמכו בי. נבחרנו לראשות האופוזיציה והובלנו הישג היסטורי”.

תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, בירכה את מקרון על הניצחון. “צרפת היא אחת מבעלות בריתנו הקרובות ביותר, ואנו מצפים לעבוד עם הנשיא הנשיא החדש על מגוון רחב של עדיפויות משותפות”, אמרה.

מקרון שבר את השיא שהחזיק לפניו לואי בונפרטה, בן אחיו של נפוליאון, שזכה בבחירות הראשונות לנשיאות ברפובליקה השנייה של צרפת ב-1848, בגיל 40.

בהמשך ייערכו הבחירות לאסיפה הלאומית. השניים שבאים מחוץ למפלגות הגדולות, צריכים לשנות את כל המערך הפרלמנטרי כדי להעביר את החקיקה הרצויה מבחינתם.

מצביע, צרפתצילום:Flash90

רה״מ בנימין נתניהו: “אני מברך את עמנואל מקרון על בחירתו לנשיא צרפת.

“אני מצפה לעבוד עם הנשיא מקרון ולהתמודד יחד עימו מול האתגרים המשותפים לשתי הדמוקרטיות שלנו.

“אחד האיומים הגדולים ביותר העומדים בפני העולם כיום, הוא הטרור האיסלאמי הקיצוני שפוגע בפריז, בירושלים ובערים רבות בעולם. צרפת וישראל הן בנות ברית ותיקות ואני בטוח שנמשיך להעמיק את יחסינו”.

ח״כ שלי יחימוביץ’ בירכה על ניצחונו של עמנואל מקרון בבחירות לנשיאות צרפת.

״ניצחונו של מקרון הוא הקלה גדולה”, אמרה. ”הדמוקרטיה הצרפתית ניצחה והאנטישמיות הובסה. בעולם החווה גילויים של קיצוניות וגזענות, בחירתו של מקרון מחזקת מתינות ושפיות ומחזקת את האיחוד האירופי. ניצחונו המוחץ טוב לצרפת, טוב לאירופה, טוב לעולם וטוב ליחסי ישראל-צרפת״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות