השר אלי כהן מ’כולנו’: משבר השבת עלול להוביל לפירוק של הקואליציה

שר הכלכלה: "אני יושב עם הדתיים סביב שולחן הממשלה ואני מכיר אותם. גם הם יודעים שלא יוכלו לבוא ולכפות שהכול ייסגר" • חושש שהחרדים לא יצביעו בעד רפורמת 'נטו לממשלה' והדבר אולי יוביל לפירוק הקואליציה
אריה ריבקינד
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 18:23

שר הכלכלה אלי כהן מ’כולנו’ אמר היום (ראשון) כי הוא חושש שמשבר השבת יגרום להליכה לבחירות.

בראיון שהעניק למנדי ריזל בתוכנית ‘הבוקר’ ברדיו 101.5 – בצל פתיחת מושב הקיץ של הכנסת – אמר השר כהן כי בסיעתו יתקשו להצביע בעד חוק שיתיר לשר הפנים לסגור עסקים בשבת, וכי ובעבר כבר הופלו ממשלות בגלל נושאי דת, כלשונו.

“אני חושב שבנושא הזה, ההתערבות של בית המשפט היא לא בהכרח נכונה. אני מקווה שאנחנו נפעל להגיע כאן להסכמה, ולא באמצעות חקיקה, הדבר הזה הוא לא נכון שיהיה בחקיקה. ואם תגיע לנושא חקיקה, יש מספר הגדרות כאלו ואחרות שישמרו את הסטטוס-קוו, כפי שהיה עד היום”.

כאשר נשאל האם הוא בעד אישור החוק ששר הפנים יוכל להתנגד לחוקי עזר שיתירו פתיחת חנויות בשבת – השיב: “אני יושב עם הדתיים סביב שולחן הממשלה ואני מכיר אותם. גם הם יודעים שלא יוכלו לבוא ולכפות שהכול ייסגר”.

לדבריו, הוא חושש שהחרדים לא יצביעו בעד רפורמת ‘נטו לממשלה’ והדבר אולי יוביל לפירוק הקואליציה: “כל מי שיבחן את זה בעבר יראה שלא מעט ממשלות נפלו בדיוק בגלל נושאים כאלה של דת ומדינה, בגלל נושאים של דת וחקיקה”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות