המשטרה עיכבה הלווית הילד מגור, החסידים הפגינו – והגופה שוחררה

הלווית הילד פנחס יעקב קמינר ז"ל, בן ה-9 מאשדוד שנפטר בשבת לפנות בוקר נדחתה לאחר שהמשטרה ביקשה לבצע בדיקה של הגופה • חסידי גור הגיעו אל תחנת המשטרה באשדוד, דרשו לשחרר את הגופה - ופתחו באמירת תהילים • לבסוף נמצאה פשרה והגופה שוחררה • הלוויה התקיימה באמצע הלילה
איתמר זינגר
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 01:23

מאות מתושבי העיר אשדוד ליוו הלילה (ראשון) בדרכו האחרונה את הילד פנחס יעקב קמינר ז”ל, בן ה-9 שנפטר באופן פתאומי בשבת לפנות בוקר.

הלווית הילד, שהייתה אמורה להתקיים בשעה 23:00 במוצ”ש,  נדחתה לשעה 2:15 מאחר והמשטרה דרשה לבצע בגופה בדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

לאחר פעילות של עסקני חסידות גור ויתרה המשטרה על בקשת הבדיקה, תוף סיכום כי פתולוג יעבור על התיק בבית החולים. לבסוף, עקב קשיים באיתור פתולוג בשעת לילה מאוחרת ויתרה המשטרה גם על כך – והסתפקה בגביית עדות מהורי הילד.

בעקבות זאת, לקראת השעה 01:30 שוחררה גופת הילד ז”ל מבית החולים ללוויה.

אשדוד, תחנת משטרהלאחר החתימה על שחרור הגופה: הרב גרוס יוצא מתחנת המשטרה באשדוד

מוקדם יותר ניסו עסקנים מקומיים מחסידות גור להפעיל לחצים על מפקד תחנת המשטרה באשדוד. גם רבה של אשדוד, הגר”י שיינין, הגיע אל תחנת המשטרה.

רבים מבין מאות בני המשפחה וידידים שהגיעו ממרחקים אל הלוויה, עזבו את העיר. במקום נשארו כ-100 איש שפתחו באמירת תהילים בפתח תחנת המשטרה.

“הגענו מירושלים להלוויה”, זעם אחד מבני המשפחה. “אנחנו נמצאים פה כבר יותר משעה וחצי, אבל אין לאף אחד מושג מה קורה.  מה שקורה פה זה פשע והתעללות במשפחה ובמלווים שהגיעו”.

 

אשדוד, הרב שייניןרבה של אשדוד בתחנת המשטרה. באדיבות המצלם

כפי שדווח בחרדים 10, הילד בן 9, בן למשפחה מחסידי גור, המתגוררת ברובע ח’ באשדוד, נפטר בשבת באופן פתאומי.

כוחות ההצלה שהוזעקו לפנות בוקר אל בית המשפחה, לאחר שהילד נמצא מחוסר הכרה במיטתו, פתחו מיד בפעולות החייאה על הילד, שחש ברע בימים האחרונים.

הוא פונה במצב אנוש לבית החולים ‘קפלן’ ברחובות, שם למרבה הצער לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

הילד שב לביתו מהלימודים בתלמוד תורה ביום שישי, כשהוא סובל מכאבים בגרון.  לאחר התייעצות עם רופא, הילד טופל בתרופה להקלת כאב גרון.

אלא שמצבו החמיר, וכאמור, בשבת לפנות בוקר הוא התמוטט, איבד את ההכרה ונפטר.

אשדוד, תחנת משטרה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות