גזירת הגיוס: סאטמר יוזמת “כינוס רבבות ומחאת זעם” בלב מנהטן

אחרי קריאת בד"צ 'העדה החרדית' לקרוא "לראש גולת אריאל לצאת ברעש גדול" נגד גזירת הגיוס, החליטו רבני 'התאחדות הרבנים בארה"ב' - גוף רבני המזוהה עם חסידות סאטמר - לארגן עצרת מחאה במנהטן • באטמר מקווים שכל הפלגים ישתתפו בהפגנה • מועד ההפגנה: לפני חג השבועות
יוסף גרינבוים
י"א אייר התשע"ז / 06.05.2017 22:35

כשבועיים לאחר ההודעה של בד”צ ‘העדה החרדית’ בירושלים לקרוא “לראש גולת אריאל לצאת ברעש גדול לזעוק זעקת תושבי ארץ הקודש”, הוחלט על ידי רבני ‘התאחדות הרבנים בארה”ב’ – גוף רבני המזוהה עם חסידות סאטמר – לארגן עצרת ‘מחאת זעם אדירה’ ברחובות מנהטן, כדי “להעזיק שמים וארץ על הסכנה הנוראה המרחפת על יושבי ציון”.

לחרדים 10 נודע, כי לפי התכנית ביקשו יוזמי העצרת לארגן את המעמד לפני ביקור נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בישראל, אולם לבסוף הוחלט לדחות אותה לתחילת חודש סיון.

זאת, לאחר שביום חמישי הגיעה משלחת של רבני ‘התאחדות הרבנים’ אל בית האדמו”ר מסאטמר בקרית יואל, בבקשה שיעמוד בראש העצרת. מאחר והאדמו”ר מסאטמר יוצא מיד אחרי ל”ג בעומר למסע באירופה, הוחלט לדחות את העצרת לימים שלפני חג השבועות.

לדברי יוזמי העצרת, “אז יצאו רבבות חרדים בארה”ב, מכל החוגים והפלגים, לעצרת ענקית ועצרת תמיכה ביושבי ציון הנאנקים תחת שלטון הציוני”.

ביום שישי כבר החלו לתלות בכל ריכוזי החרדים בארה”ב מודעות על העצרת ואת ‘קריאת הקודש של הבד”ץ’.

יצוין, כי גם לפני ארבע שנים, מיד אחרי אישור חוק הגיוס, אורגנה הפגנת ענק במנהטן, בה השתתפו כל המגזרים והחוגים של קהילות סאטמר והחוגים הקיצוניים. היוזמים מקווים כי גם הפעם כל הפלגים והמגזרים ישתתפו בעצרת הגדולה.

סאטמר, הפגנה

סאטמר, הפגנה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גזירת גיוס כספים
    21/05/2017 23:35
    ויואל משה גאלדבערגער
  1. אחד בשם יצחק שטערן מי שעשה הכינוס כללי נגד האינטערנעט עושה כאן ממון הרבה הוא מקבץ רבבות אלפי דאללער מכל החוגים כאילו הוא לוחם נגד גזירת הגיוס ואחד ביזנעסמאן גדול בשם מר. טאמבאק עוזר לו
    אין כאן לא הפגנה ולא זעם רק גיוס כספים והוא מתרים לסאטמאר וללעיקוואוד מעשר גדול כדי שישלחו הבחורים והאברכים
    מה יאמרו שם ? מה יבינו הגויים ? מדינה קטנה מוקף שונאים מכל הצדדים והם אינם רוצים ללחום עבור קיומה אם כן הם רוצים שהגויים באמעריקה יעזרו להם מה כל החוזק והליצנות ? השתגעתם ? רח״ל עם חכם ונבון