ממחנה הפליטים להנהגה: אימסעיל הנייה הוא הבוס החדש של החאמס

מנהיג חדש לתנועת הטרור: הנייה, נבחר לעמוד בראש הלישכה המדינית של חאמס במקומו של חאלד משעל • הניה, בן טיפוחיו של אחמד יאסין, הגיע לשיא כוחו אחרי ההשתלטות האלימה של חמאס על הרצועה - שהקנתה לו מעמד של שליט בפועל מכוח הגיבוי המלא של הזרוע הצבאית
דוד ליבוביץ
י' אייר התשע"ז / 06.05.2017 20:44

איסמעיל הניה נבחר היום [שבת] לראש הלשכה המדינית של חמאס – התפקיד הבכיר בארגון, והוא יחליף את ראש הלישכה הנוכחי – חאלד משעל.

הנייה, בן 54, נחשב לניצי כמו קודמו בתפקיד חאלד משעל. הוא הגיע לשיא כוחו אחרי ההשתלטות האלימה של חמאס על הרצועה – שהקנתה לו מעמד של שליט בפועל מכוח עמידתו בראש השלטון האזרחי של הארגון ובגיבוי המלא של הזרוע הצבאית.

המנהיג החדש הוא יליד מחנה הפליטים שאטי. הוריו הגיעו מאשקלון עם הקמת המדינה. ב-1987 הוא סיים את לימודיו בתאור ראשון בספרות ערבית באוניברסיטה איסלאמית ברצועה. במשך שנים נודע כאיש שניצב ליד כיסא הגלגלים אחמד יאסין – מייסד התנועה שחוסל. כך סלל את דרכו לצמרת

בניגוד למשעל, השוהה בנסיכות, הניה צפוי להישאר בעזה. משעל צפוי להיבחר לראשות מועצת השורא, המועצה המייעצת של הארגון. על פי גורמים, גם אנשי חמאס בגדה המערבית השתתפו בהצבעה. הניה הוחלף לאחרונה על ידי יחיא סנוואר, המשמש מנהיג חמאס בעזה.

עם זאת, מקור בכיר בחמאס העריך בשיחה לסוכנות הידיעות הטורקית “אנדולו”, כי מנהיג חמאס הנייה עשוי לצאת מרצועת עזה ולנהל את הארגון מבחוץ. “הישיבה בעזה מסוכנת, מאחר והוא עלול להוות מטרה ישיריה של ישראל”, אמר המקור. “מה עוד, שדרישות התפקיד מחייבות אותו לעבור ממקום למקום ולנסוע”.

בחירתו באה זמן קצר לאחר שפרסם הארגון את האמנה החדשה שלו, בה החליף את הקריאה להשמדת ישראל בהסכמה עקרונית למדינה עצמאית “זמנית” בגבולות 1967.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות