הנתונים מפתיעים: עם מי תעדיפו לנסוע עם נהג גבר או נהגת אשה?

למה רוב הנבדקים מרגישים בטוחים יותר לנסוע עם נהג גבר ולא עם נהגת אשה חרף העובדה כי המספרים בשטח מצביעים על מגמה הפוכה לגמרי? • וגם כמה נהגים במדינת ישראל הודו שחצו באור אדום?
דוד ליבוביץ
ט' אייר התשע"ז / 04.05.2017 21:38

כמה נשים לדעתכם היו מעורבות בתאונות דרכים קטלניות בשנה האחרונה?

על פי היחס של הנהגים הגברים בכבישים – לנשים נוהגות נראה כי מדובר באחוז גבוה, אולם על פי נתוני הלמ”ס, רק 58 נהגות מתוך 556 נהגים שהיו מעורבים בתאונה קטלנית היו נשים. במילים אחרות, כעשרה אחוזים.

בסקר שערכה עמותת אור ירוק ופורסם באתר ‘ביזנעס’ עלה כי  23% מרגישים בטוחים לנסוע עם גבר שנוהג ורק 4% עם אישה. 33% טענו כי הם מרגישים בטוחים באותה מידה והיתר ציינו כי תלוי מי הנהג או הנהגת. רק  1% מתושבי הדרום ענו כי הם מרגישים בטוחים יותר בנסיעה כאשר אישה נוהגת.

נתונים דומים עלו גם כאשר נשאלו הנבדקים מי לדעתם נהג טוב יותר: 38% טענו כי גבר נוהג בצורה טובה יותר, 16% טענו כי אישה נוהגת טוב יותר ו-38% טענו כי אין הבדל. עוד עולה מהסקר כי קצת יותר ממחצית מהגברים (55%) סבורים שגברים נוהגים טוב יותר מנשים, זאת לעומת כרבע (26%) מהנשים שסבורות שנשים נוהגות טוב יותר מגברים…

ולרזולוציה גבוהה יותר שעשויה להסביר את האנטגוניזם ביחס  לנשים נוהגות: 30% מהגברים מתרגזים שנשים נוהגות לאט מדי; 18% מתרגזים שנשים נוסעות בנתיב השמאלי שלא לצורך; 10% לא אוהבים את משך ואופן החנייה שלהן.

כולם חוצים באדום

אחד מכל ארבעה מהנשאלים (23%) הודו כי בשנה האחרונה הם חצו צומת באדום לפחות פעם אחת. זוהי עלייה משמעותית ביחס לסקר דומה שנערך בשנת 2015 ובו הודו 17% כי ביצעו עבירה זו.

עוד עולה מהסקר, כי כמעט כל הנשאלים בסקר (93%) הבחינו בשנה האחרונה בנהג שחצה צומת באור אדום. כמחצית מהנהגים (52%) אף ציינו כי ראו זאת בין פעמיים לארבע פעמים. בהשוואה, בשנת 2016 רק 65% ציינו כי הם ראו נהג חוצה צומת באור אדום.

בתשובה לשאלה מהי הסיבה העיקרית שבגינה נהגים חוצים צומת באור אדום, רובם (84%) ענו כי לדעתם הנהגים רוצים להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום. רק 11% טוענים כי מדובר בחוסר תשומת לב. ומה בנוגע לפתרון הבעיה? 71% מהמשיבים מאמינים כי הצבת מצלמות אכיפה תרתיע נהגים מלחצות צמתים באור אדום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות