הרב אליעזר ברלנד: “מבקש סליחה מהמתלוננות, מוכן שישרפו אותי”

מנהיג קהילת 'שובו בנים', שהורשע בביצוע מעשים חמורים - שוחח עם אמנון לוי: "העונש שניתן לי אולי היה קל מדי ואני מוכן לקבל עונש גדול יותר • אני לא התכוונתי לכאלה דברים חמורים. אבל אם ככה זה יצא מתחת ידי, כזה מכשול, דברים נוראיים כמו שהבינו.. אני מוכן שיתנו לי אפילו 10 שנים"
יוסף גרינבוים
ח' אייר התשע"ז / 04.05.2017 20:54

פחות מחודש אחרי ששוחרר למעצר בית, הרב אליעזר ברלנד מדבר עם אמנון לוי – ונוטל אחריות.

“יש לי כתב אישום ואני הודאתי ואמרתי שמגיע לי. הודאתי בכל מה שכתוב. שאם אני נוגע בבת, מגיע לי סקילה,, אומר הרב ברלנד בשיחה. “אני מוכן לקבל סקילה ושריפה, אמרתי לשופט. אם זה באמת עבירה, אם זה באמת אסור. אם באמת עשיתי דבר נורא ואיום ובאמת פגעתי בנפש של בן אדם, אני מוכן שיסקלו אותי”.

• אני שואל אותך, היום אתה לא מתחרט?

“ודאי שמתחרט”.

• על מה?

“שבסך הכל הנשים האלה הרגישו ניצול. הרגישו צער. הרגישו ביזיון. הרגישו שהם לא יכולים להירדם בלילה אחרי זה”.

• אתה מבין את הכאב של הנשים האלה?

“ודאי שמבין  את הכאב.  אני מודה בכאב. היה פה כאב נורא ואיום, ואני לוקח את כל האחריות על זה.  ואמרתי, אני לוקח את האחריות. אמרתי לשופט, אני גרמתי צער לבן אדם. אני מוכן שיסקלו אותי, אדרבא”.

• עד כדי כך?

“שיסקלו וישרפו אותי. כן, כי זה דין התורה. אני מוכן לקבל כל עונש שבעולם. והעונש שאתה נותן לי אולי קל.  כי לפי אי שמתארים את הדברים, את חומרת הדברים, אני מוכן לקבל עונש יותר גדול.

“אני לא התכוונתי לכאלה דברים חמורים. אבל אם ככה זה יצא מתחת ידי, כזה מכשול, כאלה דברים חמורים, וכאלה דברים נוראיים כמו שהבינו את זה… אני מוכן שיתנו לי אפילו שש שנים, שבע שנים, עשר שנים.

“לא איכפת לי, לא איכפת לי.  אני רוצה שימצו את הדין. אמרתי לשופט, תמצה את הדין אתי. ואת זה אמרתי בכל דיון. אני רוצה שימצו איתי את כל הדין. אני לא רוצה להתחמק”.

• ומה אתה אומר למתלוננות?

אני אומר…

• הן הרי עכשיו יראו את הראיון הזה.  האם אתה רוצה לנצל את ההזדמנות ולבקש מהן סליחה…”

“ודאי. זאת ההזדמנות לבקש מהן סליחה. ודאי”.

• יש חשש, השופט הביע חשש שאולי החסידים שלך יפגעו בהן.

“אז הודעתי מאה פעמים לא לפגוע.  מאה פעמים. לכבד אותן. ובאמת אנשים בצער ולהתחשב בצער שלהם. אנשים מרגישים פגועים, אנשים מרגישים בצער, אז צריך לכבד את הצער הזה, להעריך את הצער הזה. לא לפגוע. אם זה ככה יצא. ככה הם הבינו וככה הם הרגישו. אז אדרבא אדרבא, אני מוכן לחזור בחזרה לכלא. אדרבא, תחזיר אותי היום לכלא”.

כזכור,  במשך יותר משלוש שנים נמלט הרב ברלנד ממעצר בישראל והתנהל אחריו מרדף חובק עולם, עד שהוא נעצר בדרום אפריקה והוסגר לישראל.

הרב ברלנד הועמד לדין והורשע בכך שתקף נשים ועשה מעשים חמורים.

כפי דווח בחרדים10, בערב חג הפסח שוחרר מנהיג שובו בנים למעצר בית במלונית הצמודה לבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בשל מצבו הבריאותי, ונאסר עליו, בין היתר להיפגש עם נשים שהן לא בנות משפחתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין צדיק בעולם שיכול לומר מה שהרב אמר - אין מילים!!!
    05/05/2017 10:02
    המגיב