גפני: לא רוצים לקלוט חרדים בשוק העבודה – ואנו ניקלט בעל כורחכם

יו"ר ועדת הכספים הופיע בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה ותקף את אנשי האוצר • בשוק העבודה לא רוצים לקלוט חרדים. לא במשרדי ממשלה ולא במקומות אחרים. החרדים רוצים לעבוד גם במשרות מכניסות - ולא נותנים להם"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשע"ז / 04.05.2017 21:08

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, השתתף היום (חמישי)  בכנס של מכון אהרון למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי בהרצליה, שם ניהל שיחה עם עורך TheMarker, סמי פרץ.

עלה פה בדיון בין הכלכלנים בכנס הנושא של “קדושת הגירעון”, אמר פרץ. יש מי שאומר שזה לא יהיה נורא אם נגדיל הגירעון של ישראל, ובלבד שנגדיל גם את הצמיחה.

גפני השיב: “בתור חרדי, אני שמח שיש לי סוף-סוף אפשרות להתנגד לקדושה מסוג מסוים… המציאות של היום שבה אנו מדינה חזקה שיש לה כסף – דבר שלכאורה לא היה אמור לקרות לאור תנאי הפתיחה שלנו – המציאות הזו מביאה את אגף התקציבים להתייחס לישראל כמפעל לייצור פחיות בירה, כשכל מה שהוא צריך לוודא זה שהגירעון כוסה. בעיני, המצב ממש הפוך. מדינה היא לא מפעל אלא גוף חברתי. הגירעון בהחלט לא קדוש”.

פרץ: החשש הוא שאם האוצר יזרום אתכם בנושא הגירעון – אתה תרצה כסף לישיבות, מישהו אחר ירצה כסף למשהו אחר, והלחצים הפוליטיים ישלטו בנו.

גפני: “יש לי הסכם קואליציוני, ועבור הישיבות אני לא מבקש שקל נוסף. אף שרציתי להכניס את התקצוב שלהן לבסיס התקציב, לא הצלחתי בכך”.

פרץ הוסיף ושאל: מה דעתך על העובדה שלמרות העלייה בהשתתפות גברים חרדים בשוק העבודה, הם משתלבים במשרות בשכר נמוך? איך ניתן לשפר את התגמול שלהם?

“הכל שקר. בשוק העבודה לא רוצים לקלוט חרדים. לא במשרדי ממשלה ולא במקומות אחרים. החרדים רוצים לעבוד גם במשרות מכניסות – ולא נותנים להם”.

לא נותנים להם כי אין להם לימודי ליבה.

“אני מדבר על החרדים שלמדו באוניברסיטה. ביקשתי בהצעת חוק שיעודדו אותם ויעניקו להם העדפה מתקנת. כמו לערבים ולדרוזים. משרד המשפטים נלחם בי. לא רוצים לקלוט חרדים בשוק העבודה –  ואנו ניקלט בעל כורחכם”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות