הגשת כתב אישום נגד ראשי ‘הפלס’ מתעכבת: החשודים שוחררו

ביהמ"ש בראשל"צ שחרר את ארבעת בכירי 'הפלג' והסיר את רוב המגבלות שהוטלו • הגשת האישום מתעכבת מאחר והתיקים הועברו מלהב 433 לפרקליטות מחוז ת"א • גורם במשטרה: "התברר שיש חשדות כבדים יותר ברף הענישה, ולכן הפרקליטות נכנסה. מעצר לחקירה הוא לא חזות הכל"
חיים טוויל
ח' אייר התשע"ז / 04.05.2017 16:46

בית משפט השלום בראשל״צ דחה היום (חמישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של ארבעת בכירי עיתון ‘הפלס’ וראשי ‘הפלג הירושלמי’.

בתום דיון בעניינם של עורך הפלס נתי גרוסמן, מנכ״ל הפלס שמוליק אלישיב, ומי שחשודים כי היו ראשי מערך ההטרדות של ‘הפלג’, אברהם טריגר וחיים יברוב, דחה השופט את כל בקשות המשטרה להאריך את מעצר הבית שלהם עד תום ההליכים.

גם בקשת המשטרה להרחיק את נתי גרוסמן ל-180 יום מעריכת עיתון ‘הפלס’ נדחתה.

המשטרה הגישה גם בקשה לבית המשפט לסגור את ‘קו המאבק’ של הפלג הירושלמי, אולם גם בקשה זו נדחתה.

השופט ביטל במהלך הדיון את כל המגבלות שהוטלו על העצורים, שנעצרו לאחר חג הפסח  בפשיטה של המשטרה – שכללו איסור יצירת קשר בטלפון סלולרי ובמחשב עם חיבור לאינטרנט. עם זאת, הערבויות הכספיות נשארו  בתוקף. כמו כן, עדיין נאסר על החשודים לצאת מגבולות ישראל לחו”ל.

בכוונת המשטרה היה להגיש כתב אישום כנגד החשודים במהלך המעצר, בגין סחיטה באיומים (חלק מהחשודים), קבלת דבר במרמה, פגיעה בפרטיות, התחזות, והטרדה באמצעות מתקן בזק.

אולם ההגשה מתעכבת, משום שהתיקים הועברו מיחידת להב 433 לפרקליטות מחוז תל אביב.

גורמים במשטרה אומרים לחרדים10: “בחקירה התברר כי ישנם חשדות כבדים יותר ברף הענישה, ולכן הפרקליטות נכנסה לנושא. אין לראות במעצר לצורכי חקירה חזות הכל. מציעים לחוגגים להמתין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות