אורן חזן צייץ בצרפתית ללה פן: “אני מביע את תמיכתי בך” • מדוע?

חבר הכנסת מהלכוד הסביר את פשר התמיכה במועמדת הימין הקיצוני: ''היא נותנת רוח גבית לישראל. האויב של האויב שלי הוא החבר שלי" • "אני מדבר עם הרבה מאוד יהודים צרפתים, גם בישראל, שתומכים בה"
אריה ריבקינד
ח' אייר התשע"ז / 03.05.2017 22:17

חבר הכנסת אורן חזן הכריז הערב (רביעי) כי הוא תומך במארין לה פן, המתמודדת בסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת – וקורא ליהודי צרפת להצביע עבורה.

ח”כ חזן צייץ בצרפתית בחשבון הטוויטר שלו: “גברת מארין לה פן, בעימות הערב אני מביע את תמיכתי בך, כמו גם בסיבוב השני – למען בניית עתידה של צרפת”.

חזן, שהוא הפוליטיקאי הישראלי הראשון שמביע תמיכה במועמדת הימין הקיצוני, הסביר למעריב את פשר תמיכתו: “אני תומך במועמדותה וקורא ליהודי צרפת להצביע עבורה, מהסיבה הפשוטה: האויב של האויב שלי הוא החבר שלי”.

הוא הוסיף:  “הגיע הזמן שבעולם יתחילו לעמוד נגד המוסלמים הקיצונים והדאעשים למיניהם. אני מסתכל עלינו. כשאני רואה דברים כאלה, המדיניות שלה היא בעצם גיבוי לישראל. היא נותנת רוח גבית לישראל”.

על הסממנים האנטישמים של מפלגתה אמר: “אין ספק שאבא שלה היה אנטישמי, אבל היא מנסה להפוך את המפלגה למפלגת מרכז. מה שאותי מעניין זה המדיניות הברורה שלה שאומרת צרפת לצרפתים, היא מסתכלת על פטריוטיזם ולאומנות צרפתית, וההתמודדות שלה מול האסלאם הקיצוני ומול הטרור ההולך וגואה, מול הפנאטיות. זה דבר שחסר בעולם”.

על החשש של היהודים אמר הח”כ מהליכוד, כי הוא מתקשה להאמין שאם מארין לה פן תנצח בבחירות היא תורה ליהודים להסיר כיפות ברחוב או למנוע שחיטה כשירה.

“אני מדבר עם הרבה מאוד יהודים צרפתים, גם בישראל, שתומכים בה, ואני אומר לעצמי: אם הם שחיים שם וגרים שם – תומכים בה ומבינים את המצוקה, ושהיא תהיה המושיעה, אני חייב לתת להם רוח גבית”.

ח”כ חזן: “אם לה פן תנסה לצאת נגדנו נדע להתמודד. כרגע המכנה המשותף שלנו הוא המאבק שלה באסלאם הקיצוני. זה לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן. אני חושב שאם יהודי צרפת רוצים לשמור על הביטחון ברחובות, ושלא נראה תמונות של פיגועים קשים ברחובות פריז, הם חייבים להצביע עבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות