מועצת הרבנות אישרה את מהפכת הכשרות: תפקיד המשגיח יפוצל

מועצת הרבנות הראשית אישרה את הרפורמה במערך הכשרות שגיבש הגר"ד לאו • הוקמה ועדת היגוי שתקדם את הרפורמה בתיאום משרד הדתות • תבוטל הזיקה בין משגיח למושגח: כל ההתנהלות הכלכלית של הכשרות תבוצע מול המועצה הדתית
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 18:24

 המהפכה מתקרבת: מועצת הרבנות הראשית לישראל דנה היום (רביעי) במהפכת הכשרות שגיבש הרב הראשי הגר”ד לאו, בהסתמך על דו”ח הוועדה המייעצת לרב הראשי בענייני כשרות.

במהלך הדיון אמר הרב לאו בפני חברי המועצה: “ההמלצות של הוועדה המייעצת יביאו פיתרון גם לתיקון הכשלים והליקויים הקיימים כיום, גם יעלו בראש ובראשונה את רמת הכשרות, וגם יוזילו את העלויות באופן משמעותי לבעלי העסקים”.

במהלך הישיבה הציג מנכ”ל הרבנות הראשית, הרב משה דגן, את השינויים המקיפים הצפויים בעקבות אישור הדו”ח, ומנכ”ל המשרד לשירותי דת, עו”ד עודד פלוס, הציג בפני מועצת הרבנות הראשית את צורת ההעסקה המומלצת של משגיחי הכשרות על ידי הוועדה.

בתום דיון ממושך ומעמיק בפרטי המתווה, קיבלה המועצה את ההמלצות באופן מלא.

המועצה הקימה ועדת היגוי בראשות חבר מועצת הרבנות ויו”ר ועדת הכשרות הרב יוסף גליקסברג, שתפעל ליישום ההמלצות, בשיתוף משרד הדתות ומנהלי מחלקות כשרות.

בין השינויים אותם אישרה המועצה על בסיס דו”ח הוועדה – פיצול תפקידו של משגיח הכשרות באופן שמרכיב עבודת הפיקוח על בית העסק יבוצע מעתה על ידי בקר כשרות, ואילו המרכיב הביצועי של עשיית פעולות הלכתיות-כשרותיות יבוצע בידי נאמן כשרות.

בנוסף הומלץ על ידי הוועדה, כי יוחלו נהלי כשרות אחידים בכל הארץ, אשר יחייבו את כל רבני הערים בישראל – דבר אשר יאפשר לבצע התאמה מלאה של דרישות הכשרות בכל רחבי הארץ, לצורך קבלת תעודת כשרות לעסק,  בניגוד למצב כיום בו בכל עיר קיימים נהלים שונים.

עוד הומלץ על ידי הוועדה כי יקבעו אגרות כשרות אחידות לפי מאפייני בית העסק, שיישקפו את כלל עלויות ההכשרה.

במסגרת המלצות הוועדה אשר אושרו על ידי מועצת הרבנות הראשית, תבוטל הזיקה בין משגיח למושגח (בית העסק), וכל ההתנהלות הכלכלית של הכשרות תבוצע אל מול המועצה הדתית ישירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות