בזכות ליצמן: חניה בבתי החולים? מעכשיו תשלמו רק ב-20 שקל ליום

מבקרים בחניוני בתי החולים הממשלתיים יוכלו לצאת ולהיכנס כמה שירצו במהלך תקופת 24 השעות • ויהיו רבים שיקבלו פטור מתשלום, ביניהם קרובי מטופלים המאושפזים מעל שבועיים • ליצמן: "אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת"
שייע קליין
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 12:28

משרד הבריאות הודיע כי החל מה-1 במאי 2017, מחיר המקסימום בחניונים של בתי החולים הממשלתיים הוגבל ועומד על 20 שקל ליום בלבד.

על פי פרטי חוזר שהפיץ משרד הבריאות, הוחלט כי התשלום יהיה עבור כל תקופה של 24 שעות, משעת הכניסה – ללא הגבלה על מספר הכניסות והיציאות מהמרכז הרפואי במהלך היממה הזו.

בנוסף, מבקרים רבים יקבלו פטור מהתשלום כולו.

כך, למשל, בני משפחה של מטופלים המאושפזים לתקופה העולה על שבועיים, לא יידרשו לשלם על חניה החל מהיום ה-15 לאשפוז. גם הוריהם של פגים מאושפזים, מטופלים אמבולטוריים בדיאליזה ומטופלים אונקולוגיים (במהלך הטיפול) ומלוויהם – כל אלו יקבלו פטור מתשלום עבור רכב אחד.

כמו כן יוחרגו מהתשלום נכים בעלי תעודת חניה לנכים, כלי רכב ציבוריים האוספים או מסיעים מטופלים, בני משפחה של חייל מאושפז, כלי רכב צבאיים בתפקיד, עובדי משרד הבריאות ובעלי אישורים מתאימים – וכן ארגונים ועמותות מתנדבים מוכרים, המסיעים חולים לקבלת טיפולים במרכזים הרפואיים, לאחר שאושרו על ידי הנהלת המרכז הרפואי.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: “כפי שהודענו, הורדנו את מחירי החניה בבתי החולים וצמצמנו את משך זמן האשפוז המזכה את בני המשפחה לקבל שירותי חניה מוזלים בבתי החולים.

“מדובר במהלך חברתי חשוב, לרווחת השוהים הרבים, ציבור החולים ובני המשפחות. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת על חניה. לא ניתן להשלים עם הפקעת מחירים שפוגעת בציבור החולים”.

מנכ”ל המשרד, משה בר סימן טוב: “מדובר בצעד חיוני שיוריד את עלויות של החולים ובני משפחותיהם וישפיע על כל כיס של כל משפחה ישראלית. חשוב לנו במשרד להיות מחוברים לשטח ולמצוקות ולקשיים שעולים משם וזו בהחלט היה קושי שנתקלנו בו בלא מעט פניות ציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות