ביטן: “נגיע עם החרדים לפשרה על השבת, גם הם לא רוצים בחירות”

היום תיערך פגישה בין ראשי הסיעות החרדיות לראש הממשלה על פסיקת שופטי בג"צ שאישרה פתיחת מרכולים בשבת • יו"ר הקואליציה: "למרות שאין פשרה שתרצה את הציבור החרדי, גם הוא מבין שאי אפשר לנהוג בקיצוניות"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 10:16

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התייחס הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק לתחנת הרדיו ‘קול ברמה’,  לפגישה שתיערך היום בין ראשי הסיעות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו על פסיקת שופטי בג”צ שאישרה פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב.

בראיון לקול ברמה אמר ביטן: “נגיע עם החרדים לפשרה, גם הם לא רוצים בחירות”.

לדבריו, “שלוש סוגיות יהוו משבר אפשרי לקואליציה במושב הקיץ הקרוב: נושא השבת, חוק הכותל, ומשבר היחסים בין נתניהו למשה כחלון, אבל את כולם נצלח”.

בהתייחסו להופעותיו הפומביות בשבת, במסגרת ‘שבתתרבות’ אמר ביטן: “אני מופיע באירועי ׳שבתרבות׳ למרות שהם מתקיימים בשבת. אי אפשר לעצור את חיי התרבות בישראל. למרות שאין פשרה שתרצה את הציבור החרדי, גם הוא מבין שאי אפשר לנהוג בקיצוניות”.

נזכיר, כי  בראיון שהעיק שר האוצר משה כחלון לעיתון ‘כלכליסט’, הוא הצהיר כי לא ייתן יד לחקיקה עוקפת בג”ץ.

“לא תהיה פסקת התגברות (-חקיקה שמאפשרת לעקוף חוק שבג”ץ פסל), לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר”, אומר כחלון בראיון. “בעניין השבת אני בעד שמירה על הסטטוס קוו”.

לדבריו, “אני מגנה כל פגיעה בבית המשפט, ואני עומד כחומה בצורה נגד תופעות כאלה. כבר הוכחתי שלא היתה פגיעה בבית המשפט העליון, ואני אומר שלא אתן יד לחוק עוקף בג”ץ”.

כפי שדווח בחדרים10, שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בראיון שהעניקה ל’פגוש את העיתונות’ למשבר הקואליציוני שנגרם בשל החלטת בג”ץ, ואמרה כי הסיעות הדתיות והחרדיות בממשלה החליטו לקבל את ההחלטה, אך להגבילה לתחומי העיר בלבד.

“בישיבה (-של הסיעות הדתיות) הייתה תמימות דעים על כך שאת תל אביב אי אפשר לשנות. השאלה היא מה יהיה על שאר הערים”, אמרה. “השר דרעי הציע לתקן את פקודת העיריות ולהחזיר אותה למה שהיה לפני שנת 1988 כך שכל חוק עזר עירוני שקשור לשבת יהיה טעון באישור של השר”.

עם זאת, כפי שדווח בחרדים10, ביום שני שעבר תקף נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, את שופטי בג”ץ על החלטתם לאשר פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, והצהיר כי יש לפעול נגד ההחלטה – “עד כדי פרישה מהממשלה”.

“צריך להילחם בכל מה שבג”ץ הזה עושה, ואם לא – יפרשו אפילו מהממשלה”, קבע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות