“עם ישראל מתפלל לזיכוי”: החל הערעור שהגיש החייל אלאור אזריה

לאחר שעורכי הדין של החייל היורה מחברון התחלפו - יחל היום בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב הדיון בערעור שהגיש אלאור אזריה על הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל • התביעה הגישה ערעור על קולת העונש
חיים טוויל
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 09:06

ארבעה חודשים אחרי גזר הדין:  בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב יחל היום (רביעי) הדיון בערעורו של החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, על גזר הדין של שנה וחצי מאסר בפועל – בגין הריגתו של מחבל מנוטרל בחברון.

לראשונה ייצג את אזריה עו”ד יורם שפטל, שטען במסיבת עיתונאים שקיים בעבר כי יציג במהלך הערעור “ראיות חדשות שיביאו לזיכויו של אלאור”.

הפרקליטים שליוו אותו לאורך המשפט, עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, בחרו לפרוש מייצוגו בעקבות ההחלטה לערער.

בפתח הדיון אמר פרקליטו של אזריה, יורם שפטל: “המונים בעם ישראל הם הסנגור של אזריה, והם מתפללים לזיכוי שלו”. הוא הוסיף: “על טעות מבצעית לא מעמידים לדין, אחרת הצבא לא היה יכול לתפקד”.

שפטל ביקש להציג בשם ההגנה כ-17 אירועים בהם נהרגו פלסטינים מירי, שהיה לכאורה מנוגד לנוהלי הפתיחה באש, ולא הסתיימו בהעמדה לדין. לדבריו, “בכל המקרים המוצגים – אי ההעמדה לדין היה מוצדק, גם במקרים שלכאורה חמורים יותר מזה של אזריה”.

בערעור מתכוון אזריה לטעון עוד כי הרכב השופטים שהרשיע אותו וגזר את דינו התעלם משורת ראיות שיש בכוחן למחוק את האישום מראשיתו.

מנגד, ידון בית הדין הצבאי בערעורה של הפרקליטות הצבאית שהחליטה לערער על מה שהוגדר כקולת העונש, לאחר שאזריה בחר לערער על חומרתו.

זאת למרות שמיד לאחר הכרעת הדין, נשקלה בפרקליטות הצבאית האפשרות שלא לערער ולקבל את העונש כפי שהוא.

פרקליטו של אזריה, עורך הדין שפטל, טען כי בקבלת ההחלטה לערער מוכיחה כי הפרקליטות פועלת מתוך נקמנות, שהרי לו היה בסיס של ממש לערעור היו אנשי הפרקליטות מגישים אותו בכל מקרה ולא תולים אותו בערעורו של אזריה.

בחודש פברואר האחרון קבע בית הדין כי אזריה ייכנס לכלא ל-18 חודשים, ללא קיזוז המעצר הפתוח בו שהה. בנוסף נגזרו על אזריה 12 חודשי מאסר על תנאי והוא הורד לדרגת טוראי.

18 חודשי המאסר שנפסקו הם ברף הנמוך של מתחם הענישה הנמוך שקבעו השופטים, שהתחשבו בנסיבות רבות לטובתו של החייל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות