החבר החרדי של גיא הוכמן חושף: הוא ממש לא מה שחשבתם

הרב דותן קורתי, משליחי חב"ד בראשל"צ והרב של המכללה למנהל, הוא חברו של גיא הוכמן, כתב 'רשת' שהיה מיוצרי סרטון ההסתה - ופוטר • בשיחה מיוחדת עם חרדים10 הוא מספר איך הכירו, על סעודות השבת שעשה על שולחנו - וקובע: 'הבנתי מיד שהוא נכנס לעניין שלא היה בשליטתו'
חיים בוזגלו
ה' אייר התשע"ז / 01.05.2017 19:45

הרב דותן קורתי, משליחי חב”ד בראשון לציון והרב של המכללה למנהל – המכללה הכי גדולה בארץ, יוצא בשיחה מיוחדת עם חרדים10 להגנתו של גיא הוכמן, כתב זכיינית ערוץ 2 – ‘רשת’, שפוטר בעקבות סרטון ההסתה שצילם ברחובות העיר בני ברק, לאחר שנחשף כי סצנת שבירת הדגל הייתה מבוימת.

• איך הפכת, חרדי, לחבר של גיא, עיתונאי חילוני?

דותן: “אני גם סטודנט במכללה. למדתי תואר ראשון יחד עם גיא, כעת אני לומד לתואר שני, אני מנהל שם את בית הכנסת, עושה פעילויות בשבת, סעודות שבת, פעילות יהדות בקמפוס. את גיא הכרתי במסגרת הלימודים. הוא התגורר במעונות, אני עושה סעודות שבת – והוא השתתף הרבה פעמים בסעודות – וכך התחברנו.

• יצא לך לראות את הסרטון שהוא יצר?

“כן. מיד כששמעתי על זה, השגתי את הסרטון – ומיד ידעתי שזה לא מתאים לו. הוא לא כזה שיביים סרטון. אמרתי, אולי משתמשים בו. אפילו היה נראה לי שאנשים ברחוב ניסו לעזור לו. רואים שם כל מיני אנשים שאומרים לו: אל תלך לשם וכו’ כולם מדברים על השניה של הדגל, זו שניה וחצי…

• בסופו של דבר הוצג כמשהו של ‘הנה, תראו, הלכנו וירקו עלינו’.

“מי ששלח אותו לשם רצה להשחיר את פני הציבור החרדי, בזה אין ספק בכלל. זה נורא לא מתאים לו. ישר שלחתי לו הודעה, הבנתי מיד שהוא נכנס פה לעניין שלא היה בשליטתו”.

• התקשרת אליו מאז ההודעה הזו?

“לא, דיברתי איתו בהודעות”.

• הוא אמר לך משהו שאתה יכול לספר?

“לא משהו חדש שהוא לא פרסם כבר. כן אמר שזה לא היה רעיון שלו, הכניסו אותו, הצטרף לפרויקט שיצא משליטה, והוא לא הבין שזה מה שהולך להיות שם. הוא לא אדם כזה, לא מתאים לו לעשות דברים כאלו. אני חששתי שאולי הוא השתנה, אבל כשאמר לי שהוא בכלל לא התכוון לעשות את זה –  נרגעתי. שמחתי כחבר שלו שהוא נשאר כמו שהוא”

גיא הוכמןצילום: דף הפייסבוק של גיא

• קיבלת את ההתנצלות שהוא פרסם? אתה מקבל את הטענות שלו?

“כן, כתבתי גם בפייסבוק שלו כשפרסם את ההתנצלות, שאני בתור אדם חרדי וחבר של גיא – אני מוכן להעיד שאין לו שום דבר נגד הדת או חרדים, ואדרבא הוא השתתף בהרבה סעודות שבת עם המשפחה שלי וביקר בבית חב”ד. בכלל הוא אדם ערכי מאד ששירת והתנדב בהרבה דברים, והיה ברור לי מהתחלה שנפל פה למלכודת לא לו. לא אחד שיפגע בדת או בחרדים. הוא גם אדם ערכי, מתנדב, עוזר לילדים בסיכון.

“אחי היקר מכל דבר לומדים ובטוח שתצליח לעבור את זה, כתבתי לו. וכמו שנאמר ‘מודה ועוזב ירוחם'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שילמד תורה
    02/05/2017 08:30
    בתיה
  1. לפחות שעכשיו ילמד תורה וידע מה אסור ומה מותר,אולי זה יכפר לו במעט,בלי תורה הכל שטיות.