כך סילקו נשים את הקיצונים שניסו להפריע לטקס הזיכרון בב”ב • צפו

טקס האזכרה לזכרם של חללי צה"ל הי"ד החרדים נערך בבית העלמין פוניבז' בעיר בני ברק • חרדים קיצונים שהגיעו למקום כדי למחות על קיומו של טקס האזכרה - ספגו צעקות מהנוכחים וסולקו על ידי המשטרה
איתמר זינגר
ה' אייר התשע"ז / 01.05.2017 18:47

היום (שני), יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נערך בבני ברק טקס אזכרה ייחודי לחללי צה”ל הי”ד החרדים שנפלו במערכות ישראל.

באזכרה השתתפו נציג ממשלת ישראל – השר איוב קרא, יו”ר המטה החרדי בליכוד ויוזם הטקס – יעקב וידר, נציגי מערכת הבטחון והרבנות הצבאית, משפחות השכול, נכי צה”ל וחיילי צה”ל בסדיר ובמילואים ונציגי תנועות הנוער בבני ברק.

למעשה, זו השנה השניה שפעילי ‘המטה החרדי’ בליכוד מבני ברק, מקיימים בבית העלמין פוניבז’ טקס לזכר חללי צה”ל החרדים שנהרגו במלחמות ישראל – וחלקם קבורים במקום.

בשעת הטקס הגיעה קבוצת חרדים קיצוניים שניסתה למנוע את קיומו – אך מארגני הטקס המשיכו אותו כמתכונן. המשטרה שהגיעה למקום כדי לאבטח את הטקס, עיכבה כמה מהפורעים שהגיעו להפריע לעריכת הטקס בעיר התורה והחסידות.

השר במשרד ראש הממשלה, ח”כ איוב קרא, אמר בטקס: “הגעתי לכבד את האירוע והטקס המיוחד הזה, לא רק כנציג ממשלת ישראל אלא גם כאח שכול שבא ממשפחה שכולה, שהקריבה רבות עבור ביטחון מדינת ישראל.

“בעיני – חייל חרדי הוא חייל ישראלי, צה”ל הוא הצבא של כולם, כור היתוך ללא הבדל עדה או אמונה, וככל שישמרו נוסחאות אלה מדינת ישראל תיכון לנצח נצחים”.

יעקב וידר, יו”ר הליכוד בבני ברק ויוזם טקס האזכרה אמר: “דווקא בתקופה בה פלג חרדי קיצוני מסית, ואף פועל באלימות, נגד חיילי צה”ל החרדים, גוברת החשיבות של טקס האזכרה החשוב שאנו עורכים לזכרם של חללי צה”ל החרדים, שמסרו את נפשם על הגנת עם ישראל וארץ ישראל, אך לא כולם זוכים שיתפללו על קברם ביום הזיכרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות