החרדים יתקפלו? כחלון מצהיר: “לא יהיה חוק עוקף בג”ץ בגלל השבת”

נשיא 'המועצת' קבע שיש לפעול נגד החלטת בג"ץ שאישרה פתיחת חנויות בשבת "עד כדי פרישה מהממשלה", הסיעות החרדיות והדתיות דורשות חקיקת חוק חדש שימנע חילולי שבת גם בתל אביב, אבל יו"ר סיעת כולנו מכריז: "לא אתן יד לחוק עוקף בג"ץ - לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר"
אריה ריבקינד
ה' אייר התשע"ז / 01.05.2017 11:00

 היכונו למשבר הקואליציוני שממתין מעבר לפינה:  לאחר שבג”ץ אישר לעיריית תל אביב לפתוח עסקים בשבת,  הכריזו הסיעות החרדיות והדתיות כי הן דורשות שהממשלה תחוקק חוק ‘עוקף בג”ץ’ – שימנע את חילולי השבת ביתר הערים בארץ, אבל גם בתל אביב.

אלא שמדברים שאומר שר האוצר משה כחלון בראיון לעיתון ‘כלכליסט’ עולה, כי למרות שהוא תומך בסטטוס-קוו – הוא לא ייתן יד לחקיקה עוקפת בג”ץ.

“לא תהיה פסקת התגברות (-חקיקה שמאפשרת לעקוף חוק שבג”ץ פסל), לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר”, אומר כחלון בראיון. “בעניין השבת אני בעד שמירה על הסטטוס קוו”.

לדבריו, “אני מגנה כל פגיעה בבית המשפט, ואני עומד כחומה בצורה נגד תופעות כאלה. כבר הוכחתי שלא היתה פגיעה בבית המשפט העליון, ואני אומר שלא אתן יד לחוק עוקף בג”ץ”.

כפי שדווח בחדרים10, שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בראיון שהעניקה ל’פגוש את העיתונות’ למשבר הקואליציוני שנגרם בשל החלטת בג”ץ, ואמרה כי הסיעות הדתיות והחרדיות בממשלה החליטו לקבל את ההחלטה, אך להגבילה לתחומי העיר בלבד.

“בישיבה (-של הסיעות הדתיות) הייתה תמימות דעים על כך שאת תל אביב אי אפשר לשנות. השאלה היא מה יהיה על שאר הערים”, אמרה. “השר דרעי הציע לתקן את פקודת העיריות ולהחזיר אותה למה שהיה לפני שנת 1988 כך שכל חוק עזר עירוני שקשור לשבת יהיה טעון באישור של השר”.

כפי שדווח בחרדים10, ביום שני שעבר תקף נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, את שופטי בג”ץ על החלטתם לאשר פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, והצהיר כי יש לפעול נגד ההחלטה – “עד כדי פרישה מהממשלה”.

“צריך להילחם בכל מה שבג”ץ הזה עושה, ואם לא – יפרשו אפילו מהממשלה”, קבע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה תוצאת השתיקה של דרעי
    01/05/2017 13:03
    אביביאן
  1. דרעי נמנע מהחלטה 80 יום אז מה רוצים מכחלון???