77.7%: ניצחון מוחץ לקהילה התורנית בארגנטינה בקרב על הנהגת ‘האמיה’

הקהילה התורנית זכתה ברוב מוחץ בבחירות להנהגת ארגון-הגג 'האמיה', המאגד את כל הקהילות היהודיות • 'בור' זכתה ב-77,7 אחוז, 'העבודה' של המגזר הכללי קיבלה 13,5 אחוז, ומפלגת 'מסורתי' הקונסרביטיבית קיבלה 8 אחוז בלבד • הקהילה הרפורמית נלחמה כשנתיים לבטל הבחירות
איתמר זינגר
ה' אייר התשע"ז / 01.05.2017 01:39

לאחר יום רווי מתחים, בהם לא היה ברור כיצד תסתיים המערכה הגורלית על הנהגת ‘האמיה’ – ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה, הסתיימה לפנות הבוקר (שעון ישראל) ספירת אלפי הקולות, והמונים מבני הקהילות התורניות במדינה הדרום אמריקנית פצחו בשירה וריקודים בעיר בונוס איירס – על הניצחון המוחץ של הקהילה על הקהילה הרפורמית.

שלוש רשימות נטלו חלק במערכת הבחירות הנוכחית, בהן המפלגה התורנית ‘בור’, בהנהגתו של ראש ישיבת ‘חפץ חיים’ רבי שמואל אריה לוין , שזכתה ב-77,7 מקולות הבוחרים, מפלגת העבודה מטעם המגזר הכללי שקיבלה 13,5 אחוז מקולות הבוחרים, ומפלגת ‘מסורתי’ מטעם הקהילה הקונסרביטיבית שקיבלה 8 אחוז בלבד מקולות הבוחרים.

הקהילה הרפורמית, שחששה מכישלון, החרימה את הבחירות ולא הגישה את רשימתה.

בבחירות השתתפו 6496 בוחרים.

לוועדה הכללית, המנהלת את ארגון האמיה 90 מושבים, המאויישים על ידי נציגים מכלל הקהילות.

לאור תוצאות הבחירות, המפלגה התורנית ‘בור’ זכתה ב-70 מושבים, מפלגת העבודה ב-12 מושבים, ומפלגת ‘מסורתי’ שזכתה ב-8 מושבים בלבד.

הבחירות להנהגת הקהילה היהודית בארגנטינה, התקיימו לאחר מלחמה עיקשת שניהלו ראשי הקהילה הרפורמית, בראשות רבאיי סרחיו ברמן, כנגד הקהילות התורניות במשך כשנתיים.

תחת ארגון ‘האמיה’ו פועלת הרבנות המקומית, הרב הראשי, האחריות על גיטין, קידושין, ובתי הקברות.

“כל מטרתם הייתה להחריב את ארגון הקהילה, ולמוטט את ההנהגה ההלכתית של מוסד הרבנות בארגנטינה”, אומר גורם בקהילה המקומית לחרדים10.

גורם נוסף בקהילה החרדית בארגנטינה אמר לחרדים10 לפני הבחירות: “הכל נתון בסכנה, כאשר לכל היה ברור כי אם הקהילה התורנית תצא כשידה על העליונה בבחירות הכול יישאר בידיים שלה.

“אם לא – כלומר אם מפסידים, אנחנו נמצאים בסיכון שהקהילה הרפורמית או הקונסרבטיבית תוכל להשתלט על ארגון הקהילה ואז יהיו מלחמות על כך דבר ודבר”.

הבוקר הסתיימה מסיבת הניצחון, והמוני בני היהדות התורנית התפזרו לבתיהם, בתחושה של קידוש שם שמים.

ארגנטינההשליח הראשי של חב”ד בארגנטינה, הגאון רבי צבי גרונבלט, מצביע בבחירות 

ארגנטינה מאות מנות שהוכנו לפעילים הרבים

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחות משלושים מנות הופכות למאות... פייק ניוז
    01/05/2017 03:51
    מוישע
  1. חחחח