סרטון ההסתה: ‘רשת’ פיטרה את הכתב והעורך שביימו שבירת הדגל

הטענות שפורסמו מאז חמישי, כי צוות 'רשת' הכיר את האופנוען ששבר את הדגל - שקיבלו חיזוק ממצלמות האבטחה של חברת 'קוריץ מערכות אבטחה' בבני ברק, הובילו הערב לפיטורים המתבקשים • רשת: "רשת תמצה את הדין במלוא החומרה כדי שמעשים אלו לא ישנו"
נחמן גור
ה' אייר התשע"ז / 30.04.2017 21:56

בישול כתבת ההסתה המזעזעת נגד החרדים: זכיינית ערוץ 2 רשת פיטרה הערב (ראשון) שני עובדים במערכת האתר שלה, על רקע הסרטון שצילמו ברחובות העיר בני ברק והתברר כמבוים.

המפוטרים הם: יוצר הסרטון גיא הוכמן והעורך שעבד עמו אורי שצ’יגובסקי.

בסרטון שפורסם ביום חמישי באתר ‘רשת’ ובעמוד הפייסבוק של החברה, והוסר ביום שישי בבוקר בעקבות הטענות כי הוא מפוברק, נראה הכתב גיא הוכמן מסתובב ברחובות בני ברק כשהוא אוחז בדגל ישראל ענק.

בסרטון הוצג כי חרדים ירקו, לכאורה, על הכתב שצעד עם הדגל, צעקו לו “בוז” והשליכו עליו ביצים. במה שהוגדר כ”תיעוד מטלטל” נאמר גם, כי הם הרגישו “סכנה אמיתית לחייהם”.

אבל רגע השיא בסרטון היה כאשר שני רוכבי אופנוע נראו עוצרים ליד הוכמן, בסצינה שנראית לקוחה מסרטון פעולה הוליוודי, חוטפים את הדגל ושוברים את המוט.

אלא שאז חשף אתר ‘כל הזמן’ את העדות של האופנוען כי האירוע היה מבוים.

כפי שדווח בחרדים10,  בראיון שהעניק לדוד חכם ב’רשת מורשת’, סיפר האופנוען:  “נסעתי באותו יום עם חברי על האופנוע באחד הרחובות בבני ברק, פתאום חבר שלי ראה את גיא הוכמן, אני לא מכיר אותו אבל חבר שלי מכיר אותו, אני לא יודע מאיפה.

“גיא הוכמן עצר אותנו ואמר לנו בואו נעשה ‘קטע’. הוא הלך שם עם הדגל, עם המסריטים שלו, והוא אמר לנו ‘בואו נעשה קטע בהסרטה'”.

בעקבות הסערה שפרצה, ‘רשת’ הסירה את הסרטון ביום שישי בבוקר, אך בחרה להמשיך ולדבוק בטענה כי הסרטון אינו מפוברק.

“לצערנו הסרטון שפורסם אינו מפוברק”, נאמר בהודעה שפרסמה הזכיינית ביום שישי, “אולם לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור ולאור התגובות שהתקבלו, החלטנו להסיר את הסרטון לאלתר. יום עצמאות שמח”.

אלא שהיום, לאחר שעלה תיעוד ממצלמות אבטחה באתר מזבלה, ממנו עלה כי רוכבי האופנוע והוכמן שוחחו זה עם זה לאחר האירוע, באופן שהוכיח כי האירוע היה מבוים והצדדים הכירו זה את זה ותיאמו את הצילום – פורסמה במזבלה תגובה מעודכנת מ’רשת’: ״אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מהסרטון אשר אינו עומד בקנה אחד עם ערכי רשת.

“זו הסיבה שהחלטנו להסירו לאלתר שעות ספורות לאחר שעלה. מאז המקרה אנו עושים את כל הבדיקות הפנימיות בכדי להבין לעומק את פרטי האירוע ונפעל בהתאם”.

בעקבות כך, ‘רשת’ אכן ערכה בירור נוסף. ובעקבותיו – כך פרסם לראשונה נתי טוקר מ-TheMarker, הוחלט לפטר את שני העובדים שהיו אחראים לסרטון.

מרשת נמסר בתגובה ל-TheMarker: “רשת פועלת במלוא החומרה כדי לבדוק את הנושא ותמצה את הדין במלוא החומרה כדי שמעשים אלו לא ישנו.

“בין אם טעויות אנוש ובין אם טעויות אחרות הרי שכל הנוגעים בדבר מביעים חרטה ופועלים לתיקון. ביום הזיכרון ולפני יום העצמאות זה הזמן לקרב בין אדם לחברו”.

הוכמן לא מסר תגובה ל-TheMarker.  את  תגובתו של שצ’יגובסקי לא ניתן היה להשיג.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסתה
    30/04/2017 22:48
    יחיאל.ש.
  1. אם יש לפרקליטות מינימום יושרה, היא חייבת להעמיד לדין את הכתב ואת העורך. אסור שהסתה המונית כזו תעבור בשתיקה. של המדינה.

  2. גם אם הוכמן חושב שקרו מקרים, זה לא מצדיק סרטון הסתה והכפשה
    30/04/2017 23:01
    בושה וכלימה
  3. מה זה פה, גרמניה של שנות השלושים?