ממחר: הרב מצגר בכלא עם אולמרט • ערעורו התקבל: עונשו קוצר בשנה

בית המשפט העליון קיבל את הערעור הרב הראשי לישראל לשעבר בתיק השוחד: ירצה רק 3 וחצי שנים בכלא • קבע כי ירצה את העונש שנקבע בהסדר הטיעון המקורי עם פרקליטות המדינה - ולא את זה שקבע ביהמ"ש המחוזי • יחל לשאת את עונשו ב'אגף ה-VIP' במעשיהו - בו מוחזק אולמרט
חיים טוויל
ד' אייר התשע"ז / 30.04.2017 17:42

בית המשפט העליון קיבל היום (ראשון) את הערעור שהגיש הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, על חומרת העונש שנגזר עליו בפרשת השוחד – וקבע כי הוא ירצה שלוש שנים וחצי בכלא, כפי שסוכם בהסדר הטיעון המקורי.

החל ממחר יחל הרב מצגר לשאת את עונש המאסר שנגזר עליו. הוא צפוי להגיע בשעות הבוקר לכלא מעשיהו, ולהפוך לאסיר ה-14 באגף 10 – ‘אגף ה-VIP’ של הכלא,  בו מוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע אף הוא בעבירות שחיתות.

הרב מצגר עתר בתחילת חודש מרץ לבית המשפט העליון, לאחר גזר הדין שניתן לו בבית המשפט במחוזי בירושלים – ארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהודה בשורה של עבירות שוחד במסגרת הסדר טיעון.

שופט בית המשפט המחוזי משה יועד הכהן לא קיבל, בצעד יוצא דופן, את הסדר הטיעון אליו הגיעו פרקליטי הרב עם המדינה, בו הוסכם כי על הרב מצגר יגזרו שלוש שנות מאסר וחצי – והחמיר בעונש המאסר.

כחלק מעסקת הטיעון הוגש נגד הרב מצגר כתב אישום מתוקן, בו נטען כי הרב מצגר ביצע במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל, עבירות רבות ובהן לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם. כמו כן במהלך חקירת התיק ביצע הרב מצגר עבירות של שיבוש מהלכי משפט.

במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן, קיבל הרב שוחד בסך כולל של כ-5 מיליון ש”ח ומתוכם נטל לכיסו סך של כ-3 מיליון ש”ח, לאחר שהתחלק בכספי השוחד עם נהגו, ששימש כשליחו לקבלת כספי העבירות.

בגזר הדין ציין השופט: “אני סבור כי העונש שהיה ראוי לגזור לנאשם, בתוך המתחם שקבעתי לעיל, אלמלא הסדר הטיעון , עומד על 7 שנות מאסר בפועל”.

השופט הוסיף: “אין בידי לאשר את ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, בכל הנוגע לקביעת עונש המאסר. זאת בשל נסיבותיהם החמורות והמסלידות של העבירות בהן הורשע ובשל מאפייניהן. כעולה מהן קיים הנאשם, תוך שימוש בתפקידו הציבורי הרם ובמעמד, בהשפעה ובקשרים שהקנה לו, מעין ‘מיזם עסקי’ מסועף ושיטתי שהתמשך לאורך שנים, שמטרתו קבלת שלמונים בסכומים גבוהים מגורמים שונים ומגוונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות