צפו: הרבי ישב על משאית והשקיף במשקפת לעבר הציון בברדיטשוב

מחזה נדיר: הרבי מתולדות אברהם יצחק עלה על משאית גדולה, שחנתה אל מול ציונו של רבי לוי יצחק ברדיטשוב, כדי להשקיף על הציון • בסיום המעמד שוררו החסידים שירי רגש, כשכולם עוברים למסור קוויטל לאדמו"ר
יוסף גרינבוים
ד' אייר התשע"ז / 30.04.2017 16:56

מחזה יוצא דופן היה הבוקר (ראשון) בעיר ברדיטשוב שבאוקראינה: משאית גדולה עליה הוצבו שולחן וכיסא, חנתה אל מול ציונו של רבי לוי לו יצחק זצ”ל, בעל הקדושת לוי, עליה ישוב היה הרבי מתולדות אברהם יצחק, כשמתחתיו עומדים עשרות תלמידי ישיבה גדולה של קהילת תולדות אברהם יצחק – ששבתו בשבת בברדיטשוב.

מעמד התפילה וקריאת הקוויטלאך של האדמו”ר, היה בחסות הכנסת אורחים ‘אש”ל רבי לוי יצחק’, הממוקם אל מול ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ומהווה את הפתרון היחיד למבקשים לשהות סמוך ונראה לציון.

מלבד המלונית המרווחת, בה מוצעים שירותי אירוח ברמה גבוהה, מוגשים שתיה חמה ושירותי נוחיות ללא תשלום, 24 שעות ביממה, לרווחת הפוקדים את הציון.

ישראל רובין, יו”ר הכנסת אורחים ‘אש”ל רבי לוי יצחק’, גייס משאית עם רמפה גבוהה, כשמשטרת ברדיטשוב חוסמת את המעבר על מנת לאפשר לאדמו”ר להתפלל עם עשרות תלמידי הישיבה אל מול הציון.

מעמד זה נדרש משום שהאדמו”ר כהן, אשר לא יכול להיכנס אל תוך בית העלמין.

כדי שהאדמו”ר יוכל לצפות מהמשאית לעבר הציון, פעל רובין מול עיריית ברדיטשוב, על מנת שיגזמו עץ שהפריע לשדה הראיה.

בסיומו של המעמד שוררו החסידים שירי רגש ואת שירו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, כשכולם עוברים בסך להעניק קוויטל לאדמו”ר.

אחר כך התקיים במקום ריקוד. לאחר מכן הועברו הקוויטלאך לשומר המיתולוגי של הציון, גרישה, אשר הכניס אותם למצבת קודשו של בעל הקדושת לוי.

 המעמד משך אליו קהל סקרנים גויים גדול, בעוד שוטרי העיר שמרו על הסדר.

“אני מברך אתכם”, אמר האדמו”ר לישראל רובין בסיום, “שזכות הצדיק שאתם משקיעים מאמץ רב כדי שיהודים יוכלו לקבל את הנצרך להם מבחינה גשמית כשמגיעים לקברו, יעמוד לכם ותוכלו לפעול ליהודים ישועות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות