וידאו ממצלמת אבטחה מוכיח: כתב ‘רשת’ ביים את שבירת הדגל בב”ב

הטענות שפורסמו מאז חמישי, כי צוות 'רשת' הכיר את האופנוען ששבר את הדגל - זוכות לחיזוק עובדתי: מצלמות אבטחה תיעדו את מצד הרוכבים חוזרים לשוחח עם הכתב - שיחה מחויכת • רשת: "מתנצלים בפני כל מי שנפגע • מאז המקרה אנו עושים את כל הבדיקות הפנימיות ונפעל בהתאם"
נחמן גור
ד' אייר התשע"ז / 30.04.2017 15:13

סרטון ממצלמות אבטחה של חברת ‘קוריץ מערכות אבטחה’ בבני ברק, שפורסם לראשונה באתרהמזבלה, חושף את הסיפור האמיתי שמאחורי סרטון ההסתה של זכיינית ערוץ 2 ‘רשת’.

בסרטון שפורסם ביום חמישי באתר ‘רשת’ ובעמוד הפייסבוק של החברה, והוסר ביום שישי בבוקר לאור הטענות כי הוא מפוברק, נראה כתב ‘רשת’ גיא הוכמן מסתובב ברחובות בני ברק כשהוא אוחז בדגל המדינה.

בסרטון הוצג כי חרדים ירקו, לכאורה, על הכתב שצעד עם הדגל הענק, זרקו עליו ביצים ולבסוף שברו לו את מוט הדגל.

אלא שכפי שנחשף עתה מצילומי מצלמות האבטחה, עולה כי ב’רשת’ ככל הנראה פיברקו לחלוטין את הסיפור. בכך, הטענות שפורסמו מאז חמישי, כי צוות ‘רשת’ הכיר את האופנוען ששבר את הדגל – זוכות לחיזוק עובדתי.

על פי התיעוד ממצלמות שממוקמות בסמיכות לאירוע, עולה כי ב’רשת’ בחרו בעריכה מגמתית של הסרטון, כך שיציג כאילו מדובר במעשה אלימות, בזמן שבפועל עורכי ‘רשת’ השמיטו את הקטע שבו נראים צמד רוכבי האופנוע, יורדים מהאופנוע לאחר מעשה, וחוזרים לשוחח עם הוכמן, בשיחה שנראית נעימה ומחויכת.

על פי עדים במקום, הוכמן ורוכב האופנוע התחבקו, ככל הנראה לאור היכרות קודמת שלהם.

לפני פרסום ההקלטות ממצלמות האבטחה, בדוברות ‘רשת’ בחרו להמשיך ולדבוק בטענה כי הסרטון אינו מפוברק. “לצערנו הסרטון שפורסם אינו מפוברק”, נאמר בהודעה שפרסמה הזכיינית ביום שישי, “אולם לאור פגיעה אפשרית ברגשות הציבור ולאור התגובות שהתקבלו, החלטנו להסיר את הסרטון לאלתר. יום עצמאות שמח”.

אלא שכעת פורסמה במזבלה תגובה מעודכנת מ’רשת’: ״אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מהסרטון אשר אינו עומד בקנה אחד עם ערכי רשת.

“זו הסיבה שהחלטנו להסירו לאלתר שעות ספורות לאחר שעלה. מאז המקרה אנו עושים את כל הבדיקות הפנימיות בכדי להבין לעומק את פרטי האירוע ונפעל בהתאם”.

כפי שדווח בחרדים10, הצעיר שתועד בסרטון שפורסם על ידי זכיינית ערוץ 2 ‘רשת’ כשהוא שובר את מוט דגל ישראל ברחוב בבני ברק, טען הבוקר  בראיון שהעניק לדוד חכם ב’רשת מורשת’, כי מדובר בסרטון מבוים ולא בתיעוד של אירוע ממשי.

הצעיר סיפר בראיון: “נסעתי באותו יום עם חברי על האופנוע באחד הרחובות בבני ברק, פתאום חבר שלי ראה את גיא הוכמן, אני לא מכיר אותו אבל חבר שלי מכיר אותו, אני לא יודע מאיפה.

“גיא הוכמן עצר אותנו ואמר לנו בואו נעשה ‘קטע’. הוא הלך שם עם הדגל, עם המסריטים שלו, והוא אמר לנו ‘בואו נעשה קטע בהסרטה'”.

הצעיר ציין כי חשב שמדובר בחלק מסרטון סאטירי אותו מבקש הוכמן להפיק: “אנחנו חשבנו שכמו שיש לו הרבה קטעים שהוא מעלה לפייסבוק ומפיץ בוואטסאפ זה עוד קטע סאטירי שהוא הולך לעשות, ואמרנו לעצמנו בוא נזרום עם זה. תכננו בדיוק מאיפה הוא יבוא, מאיפה אנחנו נגיע. עשינו את זה פעם אחת, עוד לא שברנו את הדגל, זה לא יצא הכי טוב. אז עשינו את זה פעם נוספת ושברתי את הדגל”.

לדבריו, “לאחר כמה ימים, ביום חמישי בלילה, פתאום אני שומע שרשת פרסמה תצלום שרואים רוכב אופנוע שובר דגל, לא בקטע סאטירי ולא בשום קטע כזה או אחר. זה היה ממש בקטע איך לבייש את החרדים בצורה גסה ואכזרית, שזה דבר שלא היה, זו הצגה שקרית לגמרי”.

• הסרטון באדיבות ‘קוריץ מערכות אבטחה’ 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די כבר יא דוסים נודניקים : הוא גם שמאלן, גם שונא ביבי, מותר לו לפברק!
    30/04/2017 15:34
    אשכרה הסתה מרושעת
  1. זה לא שאני מחבב דווקא דוסים, אבל אני ממש שונא גזענים. צבועים. ו..שמאלנים.
    אולי בגלל שהייתי פעם. בכל אופן, מדובר בהסתה, בזיוף מסמך והצגתו כתיעוד, והכל, מתוך מטרה להכפיש קהילה מאופיינת, לעורר כעס כלפיה, ובאופן כללי לפגוע.
    אינני משפטן, אבל יש כאן יסודות פליליים חוצי אתיקה עיתונאית, לרוב.