מוזס לבנט: בגללך אין אוטובוסים בל”ג בעומר למירון, זה פיקוח נפש

אריה ריבקינד
|
ד' אייר התשע"ז / 30.04.2017 13:47
ח”כ מנחם אליעזר מוזס מביע חשש מהשלכות הזזת חופשת ל”ג בעומר ליום שני – וטוען כי השינוי יצור לחץ מסוכן במירון • “בשל המחסור באוטובוסים, יבחרו רבים להשתמש ברכבם הפרטי. מדובר בפיקוח נפש ממש”

ח”כ מנחם אליעזר מוזס פנה לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה כי יחזור בו מההחלטה להזיז את חופשת ל”ג בעומר ליום שני – בעקבות בקשתו של הרב הראשי הגר”ד לאו, כדי למנוע חילולי שבת.

“כאחד המטפל בענייני מירון זה כעשור שנים וחצי, ברצוני ליידע אותך בדבר הסכנה ופיקוח הנפש העלולים להיווצר כתוצאה מהחלטתך”, כתב מוזס.

“לדברי אנשי מקצוע במשרד התחבורה, קיום לימודים ביום ראשון י”ח אייר יגרור חסר של 30% – 40% בכמות האוטובוסים הנדרשים להסעת ההמונים למירון. המחסור החמור שיבוא לידי ביטוי בעיקר בשעות הבוקר, ייאלץ נוסעים רבים לדחות נסיעתם לשעות אחה”צ ולריכוז מספר נוסעים חסר תקדים, במספר שעות בודדות. הדבר יגרום בהכרח לקריסת מערך התחבורה והכבישים”.

ח”כ מוזס מזכיר במכתבו, כי בשנת 2014 קיבל שר החינוך דאז, שי פירון, החלטה דומה, שגרמה לקריסה מסוכנת ובלתי נשלטת.

“כ-60,000-70,000 איש, שהגיעו למירון רק בשעות אחר הצהרים, בשל מחסור באוטובוסים בשעות הבוקר, ירדו מההר עם החשכה בבת אחת. הגדרות נפרצו, והציבור שעט על הכביש. המשטרה נאלצה להכניס כוחות עם פרשים, רבים נפצעו והמהומה הייתה איומה.

“אני מבקש, בכל לשון של בקשה, בשל פיקוח נפש וצרכי הציבור – אנא: חזור בך מההחלטה והותר את יום ראשון, י”ח אייר כיום חופשה כפי שתוכנן מלכתחילה”.

מוזס פנה גם לשר התחבורה ישראל כ”ץ וכתב כי למהלך הזזת יום החופשה משמעות מרחיקת לכת לגבי הערכות משרדו למערך התחבורה הציבורית בל”ג בעומר. מוזס מצטט מדברי מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לפיהם מדובר בלמעלה מ-12 מיליון ש”ח שירדו לטמיון – ה בשל חוסר תיאום בין כל גורמי הממשלה.

ח”כ מוזס דורש התערבות מיידית של השר כדי למנוע את הכאוס הצפוי, ולסייע להחזרת המצב לקדמותו.

“אנו מצויים שבועיים לפני ל”ג בעומר. הזמן קצר והמלאכה מרובה. כל שינוי/עיכוב, יפעלו לרעת הציבור ויימנעו מהאירוע הענק להתנהל בהצלחה” כתב מוזס לשר כץ.

מוזס פנה גם אל מפכ”ל המשטרה כדי שישפיע על שר החינוך: “אדוני המפכ”ל, אנא, מפני שלום הציבור ופיקוח נפש, פנה בדחיפות אל שר החינוך שישוב בו מהחלטתו לדחיית החופשה.

“יצויין, כי הנני מטפל בענייני מירון זה למעלה מעשור שנים. הייתי ה’נחשון’ שיצא עם הקריאה לציבור להשתמש אך ורק בתחבורה הציבורית. אצטער מאוד, אם בשנה זו, בשל המחסור באוטובוסים, יבחרו רבים להשתמש ברכבם הפרטי. מדובר בפיקוח נפש ממש, ואבקש התערבותך בדחיפות”.