מועמד בניו יורק מכריז: ‘היהודים חמדנים’ – ומקבל חיבוק מהמפלגה

מועמד דמוקרטי המתמודד על מקום במועצת עיריית ניו יורק חבר המועצה המכהן, מרק לוין היהודי נגד נוקט בעמדות אנטישמיות גלויות • טוען: "בעלי בית יהודיים חמדניים" מנהלים "טיהור אתני" נגד השחורים וההיספנים במנהטן
נתן פרל
ד' אייר התשע"ז / 30.04.2017 16:04

מועמד של המפלגה הדמוקרטית המתמודד באזור ה’ווסט סייד’ הצפוני של מנהטן על מקום במועצת עיריית ניו יורק מפגין אנטישמיות גלויה, אבל ממשיך לקבל חיבוק מהמפלגה.

תומס לופז-פייר מתמודד מול חבר המועצה המכהן, מרק לוין היהודי, אשר מאז שנת 2014 מייצג את האיזור.

לפני כמה ימים, פרסם לופז-פייר סרטון בו הוא נראה ניצב ליד משרדו של לוין, ומכריז: “מרק לוין נשלט על ידי בעלי בית יהודיים. יותר מ-80% מהנדל”ן בצפון מנהטן נמצא בידי בעלי בית יהודיים, והם מובילים את דחיקתם של שחורים והיספנים ממנהטן הצפונית.

“ביחד, אם נתארגן, נוכל להביס את מרק לוין, נוכל להביס את דונלד טראמפ, ונוכל להביס את בעלי הבית היהודיים שדוחקים את השחורים וההיספנים מהארלם, מוושינגטון הייטס וה’אפר ווסט סייד'”.

לפי דיווח בסכונות הידיעות JTA, לופז-פייר אמר בהזדמנויות אחרות שמדובר ב”קנונייה של בעלי בית יהודיים חמדניים” שמנהלים “טיהור אתני” נגד השחורים וההיספנים.

לופז-פייר טען עוד – לפי הדיווח – כי קיימת הסכמה בין בעלי בתים יהודים בהארלם לקחת כסף להשקעה מישראל, לקנות דירות בשכונה השחורה מבחינה היסטורית, ולדחוף את הדיירים החוצה.

למרות כל האמירות האנטישמיות, הוא ממשיך להופיע באירועים מטעם המפלגה הדמוקרטית ואף הצטלם עם ראש העיר, ביל דה בלזיו.

סכונות הידיעות JTA מסרה כי לופז-פייר גם סבור שבעלי הבתים לוקחים כספים שהושקעו בישראל ומשתמשים בהם לטובת אותו “טיהור אתני”, וכי התקשורת היהודית מחפה על הכל.

עם זאת, לופז-פייר טען כי אינו אנטישמי. “אם הם היו איטלקים – הייתי אומר איטלקים”, הסביר. “אנחנו חיים בשכונות המבוססות על גזע, מעמד ודת. זו פנטזיה לטעון אחרת. יש שכונות יהודיות, יש שכונות של פורטוריקנים, יש שכונות של יוצאי ג’מייקה ויש שכונות של הודים”.

הליגה נגד השמצה פרסמה הצהרה כי דבריו של לופז-פייר הם “סטריאוטיפ אנטישמי עמוק ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האנטישמי החדש, נשמע בדיוק כמו כחלון ..
    30/04/2017 19:53
    זיו מתל אביב
  1. בעלי הבתים החמדנים,החזירים…