האלוף במיל’ יום טוב סמיה טוען: “הרב עובדיה יוסף הציע לי להיות מנהיג ש”ס”

באירוע 'שבתרבות' בבאר שבע סיפר על השיחה עם הגר"ע יוסף זצ"ל: "הוא ישב אתי שעה וחצי - ואמרתי לו: 'כבוד הרב, את הכיפה שמו לי בכניסה למשרדך למרות שאני שומר מסורת" • "אז הוא נתן את הסטירות שהוא אוהב לתת - ואמר: כל הרבנים של ש"ס לא מסוגלים לעשות את מה שעשית'"
אריה ריבקינד
ד' אייר התשע"ז / 29.04.2017 23:22

האם הגר”ע יוסף התכוון להעמיד בראש תנועת ש”ס אדם מסורתי? האלוף במילואים יום טוב סמיה טען הבוקר באירוע ‘שבתרבות’ בבאר שבע, כי הרב עובדיה יוסף זצ”ל ניסה לשכנע אותו “להיות מנהיג ש”ס”.

הקצין הבכיר במילואים סיפר על שיחתו עם הגר”ע: “הוא ישב אתי שעה וחצי ואמרתי לו: ‘כבוד הרב, את הכיפה שמו לי בכניסה למשרדך למרות שאני שומר מסורת. אז הוא נתן את הסטירות האלה שהוא אוהב לתת – ואמר: ‘אתה בנית בית כנסת, נכון? יש בו 600 מתפללים? כל הרבנים של ש”ס לא מסוגלים לעשות את מה שעשית'”.

סמיה טען: “ישבו איתי אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ודחיתי אותם עד שהרגשתי שאני בשל ומוכן להקריב, כי זו הקרבה לא פשוטה להיכנס לפוליטיקה”.

בסופו של דבר החליט האלוף במיל להתפקד למפלגת העבודה ואף שקל להתמודד על תפקיד יו”ר המפלגה. אלא ששלשום, שעות אחדות לפני נעילת הרשימה, הודיע כי לא יציג את מועמדותו.

הוא התייחס להמשך דרכו הפוליטית ואמר: “ההתפקדות למפלגת העבודה זה לא חתונה קתולית”.

סמיה אמר עוד: “בסיבוב הבא הייתי רוצה לראות קואליציה שלא תעשה יד אחת לא עם ימין קיצוני הזוי ומשיחי ולא עם שמאל קיצנוי הזוי ומשיחי”.

ותקף בחריפות את נתניהו, “לא תומך בו, משום שהוא שבוי כבר כמה ממשלות בקונספט של הימין הקיצוני ההזוי והמשיחי. נתניהו הוא איש לא אמין, לא הייתי הולך אתו בחושך עשר שניות בכל מצב. הוא סיים את זמנו וחייב להבין שלכבודו ולטובת מדינת ישראל הוא פשוט צריך ללכת הביתה. די זה נגמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עפתם על עצמכם....
    30/04/2017 02:00
    דני
  1. מזה שקיבל מחמאה. ועד לזה שיכהן כיור שס’ יש הרבה הרבה הבדל.