מיכאל מירילשווילי: “אם אתה עושה בכסף שימוש נכון, ה’ ימשיך לעזור”

אבי כץ
|
ד' אייר התשע"ז / 29.04.2017 22:35
המיליארדר מיכאל (מיכו) מירילשווילי, שפורבס ישראל העריך את הונו ב-7.6 מיליארד שקל, העניק ראיון לעיתון ‘גלובס’: “מתי שאני רק יכול, אני לומד תורה” • “בתורה נאמר, אל תספור את הכסף שלך כי זה לא כסף שלך”

המיליארדר מיכאל מירילשווילי, אחד האנשים העשירים בישראל, מהתורמים הגדולים של חב”ד, העניק ראיון לעיתון ‘גלובס’, ושוחח על עסקיו, השקעותיו וחזונו.

במסדרון המוביל למשרד תלויים דיוקנאות של רבנים ושל אביו של מירילשווילי ובית כנסת קטן ממתין לשרת את הבעלים ואת עובדי המשרד. על שולחנו ספרי קודש, והכתב מעיד כי תוך כדי הראיון מירילשווילי מנצל כמה דקות מתות, נוטל אחד מהם ומעיין בו. “מתי שאני רק יכול”, הוא מסביר, “אני לומד תורה”.

מירילשווילי, בן 57, לא מאוד מוכר בציבור הרחב וגם לא דובר עברית. הראיון איתו התקיים בעזרת מנהל פעילותו בישראל, המשמש כיו”ר פעיל של כל החברות הישראליות שלו – רו”ח מקסים פסיק, שאותו פגש מירילשווילי לפני כעשר שנים באירוע בסנט פטרסבורג ושכנע אותו לעזוב את פירמת רוה”ח ארנסט אנד יאנג, שם עבד.

“אני מאוד מבסוט ממנו וסומך עליו”, אומר מירילשווילי ופורס את השקפת עולמו: “ברוסית אומרים: לא מחפשים יותר טוב מטוב.

“אני אספר לך סיפור: לאיש עסקים מסוים היה רב שהוא תמך בפרויקטים ובישיבות שלו. יום אחד הגיע איש העסקים לבית הרב, ואשתו של הרב אמרה לו שהרב נסע לרב שלו. אז איש העסקים אמר לעצמו שכנראה שיש רב יותר גדול משלו, חיפש אותו והתחיל לתמוך ברב הגדול. ככל שתמך יותר ברב הגדול, כך העסקים שלו הלכו וקטנו עד שכמעט פשט רגל.

“ואז הגיע לרב הקודם שלו ושאל אותו למה הכול קרס. ענה לו הרב ‘עד שלא עשית חשבון מי טוב ומי פחות טוב, הקדוש ברוך הוא נתן לך. ככל שהתחלת לעשות חשבון מי יותר ומי פחות, הקדוש ברוך התחיל לעשות חשבון אם מגיע לך או לא'”.

• פורבס ישראל העריך את הונך ב-7.6 מיליארד שקל. היית אומר שזה תואם את המציאות? נשאל מירילשווילי – והשיב: “בתורה נאמר, אל תספור את הכסף שלך כי זה לא כסף שלך, אלא כסף שהקדוש ברוך הוא נתן. אם אתה עושה בו שימוש נכון, הקדוש ברוך הוא ימשיך לעזור ואם לא – כמו שהוא נתן ככה הוא ייקח”.

בנו יצחק, השותף עמו בעסקים רבים,  הוא בעל השליטה בערוץ 20, ערוץ המורשת בעל הגוון הימני, שבתקופה האחרונה מתפרס גם לשידורי חדשות ואף מתמודד על הזיכיון לשידורי ערוץ הכנסת.