צפון קוריאה זועמת על דברי ליברמן • שר בכיר: “למה הוא קופץ בראש?”

צפון קוריאה: "עדיף שישראל תחשוב פעמיים על ההשלכות שבהיגררות לקמפיין מרושע נגד קוריאה הצפונית" • שרים: "התבטאות מטורפת שמכניסה את ישראל לטווח הטילים של קוריאה"
יוני גרין
ד' אייר התשע"ז / 29.04.2017 21:20

משרד החוץ של צפון קוריאה התייחס היום (שבת) לדברי של שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לאתר וואלה, בו טען כי העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל.

בריאיון הוסיף ליברמן: “המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. יש פה ציר רשע, מצפון קוריאה דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת. כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. צריך להבין: אין משבר גרעיני מוגבל מבחינת מיקום”.

בהודעה שמסר משרד החוץ של צפון קוריאה נאמר: “האמירות הן שפלות, מרושעות ומהוות אתגר מצער עבור קוריאה הצפונית. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה באופן לא חוקי בגרעין תחת פטרונותה של ארצות הברית. עם זאת, ישראל מקימה קול צעקה על ההרתעה הגרעינית של קוריאה הצפונית ומשמיצה אותה, בכל פעם שנקרית בדרכה ההזדמנות. מדובר בתחבולה צינית שמטרתה לחמוק מגינוי עולמי של מי שמפריעה לשלום במזרח התיכון, כובשת שטחים ערביים ושותפה לפשעים נגד האנושות.

“קוריאה הצפונית, שבעמדתה העקרונית מעריכה עצמאות, צדק ושלום, תומכת במאבק של העם הפלסטיני להשגת זכויות לגיטימיות, בהן החזרת השטחים הכבושים וייסוד מדינה עצמאית עם ‘אל-קודס’ כבירתה ובמאבק של הסורים וערבים אחרים במזרח התיכון המבקשים להגן על ריבונותם, היציבות והשלום באזור”.

המשרד הוסיף:  “עדיף שישראל תחשוב פעמיים על ההשלכות שבהיגררות לקמפיין מרושע נגד קוריאה הצפונית לטיוח פשעי הכיבוש והפרעה לתהליך השלום במזרח התיכון”.

שרים בכירים בממשלה תקפו הערב (מוצאי שבת) בחריפות את ההתבטאות של שר הביטחון, שגררה תגובה חריפה מקוריאה הצפונית. “הפטפטת של ליברמן בעניין צפון קוריאה מסכנת את ביטחון ישראל. מוטב שיפסיק לפטפט עצמו לדעת ויתמקד בהחזרת הביטחון לישראל”, אמר שר בכיר לוואלה.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא, ומלשכת שר הביטחון לא נמסרה תגובה לביקורת.

שר בכיר אחר אמר: “מדובר התבטאות מטורפת שמכניסה את ישראל לסדר היום וטווח הטילים של צפון קוריאה”.

אחד השרים הוסיף: “אין לנו שום קשר עם צפון קוריאה, אז למה לקפוץ בראש? אין לנו מספיק אויבים? את איסמעיל הניה הוא כבר חיסל? מוטב שיפסיק ברברת הבלתי פוסקת שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות