שקד על חנויות בשבת? ‘יש תמימות דעים שאת ת”א – אי אפשר לשנות’

שרת המשפטים על משבר השבת בתל אביב: הסיעות הדתיות והחרדיות החליטו לקבל את ההחלטה, אך להגבילה לתחומי העיר בלבד • "בישיבה הייתה תמימות דעים שאת ת"א אי אפשר לשנות. השאלה מה יהיה על שאר הערים" • הבהירה: אישה לא תמונה לדיינית, "אי אפשר לכופף ההלכה"
נחמן גור
ג' אייר התשע"ז / 29.04.2017 20:38

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי התראיינה לפני כניסת השבת לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 2 .

בריאיון התייחסה השרה שקד לעסקה האמריקנית שוושינגטון תכיר בירושלים כבירת ישראל בתמורה ליישום רעיון שתי המדינות ואמרה שמדובר ברעיון אבוד מראש.

“אני חושבת שזה חסר סיכוי ולהיכנס עם הראש בקיר”, טענה. “חבל לי שיבזבזו את הזמן להגיע למזרח התיכון ולנסות להגיע להסכם כי הפערים בין הפלסטינים לבין ישראל הם גדולים מדי”.

באשר להבטחת הבחירות של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, טענה שקד כי ההבטחה לא מולאה עד כה, בשל לחצים שהופעלו על ממשל טראמפ.

“חשבתי שיש כאן הזדמנות היסטורית גדולה לצאת מהמסלול של המדינה הפלסטינית כפי שמדברים עליה עד היום אבל זה לא קרה.  זו המציאות, אני לא מנתחת אותה. אני לא יודעת מי השפיע על הממשל האמריקני ועל הנשיא, אבל עובדתית זה לא קרה”.

שקד התייחסה גם למשבר הקואליציוני שנגרם בשל החלטת בג”ץ לאשר פתיחת עסקים בשבת בתל אביב.

לדבריה, הסיעות הדתיות והחרדיות בממשלה החליטו לקבל את ההחלטה, אך להגבילה לתחומי העיר בלבד. “בישיבה (של הסיעות הדתיות) הייתה תמימות דעים על כך שאת תל אביב אי אפשר לשנות. השאלה היא מה יהיה על שאר הערים”, אמרה.

“השר דרעי הציע לתקן את פקודת העיריות ולהחזיר אותה למה שהיה לפני שנת 1988 כך שכל חוק עזר עירוני שקשור לשבת יהיה טעון באישור של השר”.

שקד מינתה השבוע, לראשונה, אישה שתכהן בתפקיד שופטת שרעית אך הצהירה שאישה לא תמונה לדיינית בבתי הדין הרבניים.

“אי אפשר לכופף את ההלכה. אם על פי ההלכה זה אפשרי אז כן, ואם לא אז לא. אני לא מפרשת את ההלכה, מי שקובע הם הרבנים הראשיים ואם הם אומרים שלא אז לא. אפשר שאישה תהיה מנהלת בתי הדין הרבניים ואולי אחת כזו תמונה באופן קבוע לאחר שאישה הייתה ממלאת מקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקד צפונבונית מטונפת
    30/04/2017 04:09
    זה הד''לים
  1. הכניסה שכנזים לבית משפט העליון כאילו אין ספרדים
    עוד נראה לך מי את אהבלית ד”לית ריקנית
    מפדלניקים גזענים ושחצנים נגד הספרדים ממש כמו גפני ולצמן