מחדל של המשטרה? יהודים הותקפו על ידי המון ערבי בירושלים – ונעצרו

היהודים אשר סיירו הלילה בעיר העתיקה בירושלים הותקפו על ידי ערבים:• אחד מתוקפים אשר היה עם רכבו אף ניסה לדרוס • הפורעים הערבים לא נעצרו, רק חברי הקבוצה • עו"ד רום: "מחדל חמור של משטרת ישראל שלא מצליחה להגן על נערים ואף מעכבת דווקא אותם"
חיים טוויל
ב' אייר התשע"ז / 28.04.2017 10:09

חמישה יהודים, פעילי ארגון חוזרים להר, אשר סירו הלילה (ליל שישי) בעיר העתיקה בירושלים סביב שערי הר הבית, הותקפו במהלך הסיור על ידי המון ערבי.

הפורעים הקיפו את חברי הקבוצה ותקפו אותם באלימות. אחד מהערבים אשר היה עם רכבו אף ניסה לדרוס את חלקם.

את הסיור ליוו שני שוטרים ממשטרת ישראל, אשר עם תחילת האירועים הזעיקו תגבורת וחששו להתערב באירוע. עם הגעת השוטרים הנוספים למקום, לתדהמת חברי הקבוצה עיכבו השוטרים דווקא אותם, תוך שככל שידוע לא נעצר אף אחד מהתוקפים הערבים.

לאחר חקירתם במשטרה, הוצע למעוכבים להשתחרר, לאחר שיחתמו על הרחקה מהעיר העתיקה עד לדיון בעניינם ביום א’. שניים ממעוכבים סרבו לחתום ונעצרו.

דיון בעניינם צפוי להתקיים הבוקר בבימ”ש השלום בירושלים.

עו”ד נתי רום מארגון חוננו, אשר מייצג את חברי הקבוצה: “מדובר במחדל חמור של משטרת ישראל שלא רק שלא הצליחה להגן על הנערים בבירתה של ישראל, אלא על מנת לכסות על כך עצרה את המותקפים, ועיכבה אותם שעות רבות מעבר לקבוע בחוק.

“אני תקווה שמשטרת ישראל תחרוג ממנהגה ותציג בפני בימ”ש את הסרטונים מהאירוע, אשר מחזקים את טענת העצורים ומציגים את אירוע התקיפה החמור שהתרחש במקום ואף את המחדל שבהתנהלות השוטרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחדל
    30/04/2017 11:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מחדל יותר חמור הוא שחרדים תוקפים חיילים ולא נעצרים.