פעיל קירוב: “שאלו את אחי אם הוא מוכן לעבור ולשבור את הדגל”

גיא הוכמן מ'רשת', ניסה לחולל פרובוקציה בב"ב: הסתובב עם דגל ישראל • לאכזבתו, הסיור עבר בשקט, מלבד 'בוז' מת"ת קיצוני • אלא שאז הגיח אופנוען ושבר את המוט • פעיל קירוב ומתנדב מד"א לחרדים 10: "הייתי בהלם. האופנוע הזה שלי. הם שאלו את אחי אם הוא מוכן לעבור ולשבור" • האופנוען מהסרטון: "הוכמן ביקש, בואו תעשו קטע עם האופנוע בשביל מערכון סאטירי, לא חשבתי והסכמתי. השתמש בי כדי לבייש את המגזר שלי"
אליעזר היון
ב' אייר התשע"ז / 27.04.2017 23:52

ימי הזיכרון והעצמאות מתקרבים, ושוב פרובוקציה נמוכה ברחובות העיר בני ברק, מבית מדרשה של חברת ‘רשת’, המשדרת בערוץ 2.

אלא שהפעם, כך על פי העדויות שהגיעו לחרדים10, ביצע הכתב מעשה חמור, לכאורה, לצורך הצגת מצג שווא ופרובוקציה זולה.

הכתב  גיא הוכמן יצא להסתובב בעיר החרדית כשהוא מניף דגל ישראל גדול, ומנסה לבחון את תגובותיהם של התושבים המקומיים. לאכזבתו הרבה, התושבים ברובם המוחלט התעלמו ממנו, כשבעיקר הם מתבוננים בתמיהה באיש המוזר שנראה היה כאילו הוא מחפש משהו.

במהלך הסרטון הוא מראה כיצד ילדים בחיידר ‘תשב”ר’ זועקים לו בוז, ואף טען כי הושלכו לעברו ביצים.

בסוף הסרטון נראה מגיע במהירות אופנוע, ואדם חוטף ממנו את הדגל ושובר את המוט שנשא אותו.

כל זאת כאשר תחת הכותרת ‘יריקות וביצים’, עודכנו הצופים כי הכתב “לא ביצע כל פרובוקציה, אך תוך זמן קצר נשקפה לנו סכנה ממשית”.

בכתבה באתר ‘רשת’ גם נכתב: “חשוב להדגיש: לא פנינו לאיש מהמצולמים בכתבה ולא עשינו דבר מלבד ללכת ולנופף בדגל”.

הסרטון גרף תוך 5 שעות 270,000 צפיות בדף הפייסבוק של האתר ו-2,200 שיתופים.

אלא שמעדויות שהגיעו לחרדים 10 עולה כי, לכאורה, היה תיאום מוקדם.

 הנה עדותו של מנחם, פעיל בארגון קירוב, מתנדב במד”א, בשיחה עם חרדים10:

“קיבלתי את הסירטון הזה כמו כולם, בקבוצת וואטסאפ. אני צופה בו ורואה את כל החרדים שלא זורקים מבט לכיוון נושאי הדגל המתריסים, אני צופה בילדים קטנים מוציאים אנרגיות של הפסקה מול הבדרן התורן שמנופף מולם בדגל, ואומר נו… אך כשמגיע הסוף ואני רואה את רוכבי האופנוע ששוברים את הדגל, אני בהלם! האופנוע הזה שלי והקסדה היא של אחי הקטן, שהוא אגב ממש לא קנאי.

“הרמתי אליו טלפון בכעס מהול בתמיהה ושאלתי: ‘ממתי אתה נוסע ברחובות ושובר דגלים?’ והוא צוחק ואומר: ‘אהה זה? – לפני זמן מה נסעתי ברחוב ועצרו אותי כמה חבר’ה דתיים, אמרו שהם עושים איזה סרט מצחיק, שאלו אם אני מוכן לעבור ולשבור את הדגל לעיני המסרטות, אגב – הוא אומר לי – היה שם המון מסריטים זה ממש היה נראה כאילו עושים משהו רציני’…”

בשיחה עם אתר ‘כל הזמן’ – שחשף את הפרשה – סיפר נהג האופנוע שתועד בסרטון יחד עם חברו כשהוא חוטף  מידיו של הוכמן את הדגל ושובר את המוט – כיצד התנהלו הדברים:

“נסעתי עם חבר על האופנוע ברחוב חזון איש פינת נחמיה בבני ברק, ראיתי התגודדות של אנשים וצלמים בצד, חבר שלי מכיר את הוכמן והתחיל לדבר איתו, והוכמן ביקש, בואו תעשו קטע עם האופנוע בשביל מערכון סאטירי, לא חשבתי והסכמתי.

“רק היום, כשראיתי את הסרטון, הבנתי מה עשיתי ואני מתחרט שלא חשבתי לפני ששברתי את הדגל, אם הייתי חושב, הייתי מבין שהעיתונאי רוצה להשתמש בי כדי לבייש את המגזר שלי”.

יצוין כי באתר ‘רשת’, כמו גם בדף הפייסבוק של האתר, לא נכתב בשום צורה כי מדובר במערכון או בסאטירה.  באתר מוצגת הכתבה כ’תיעוד בלעדי’ ובדף הפייסבוק כ’תיעוד מטלטל’.

דגל, בני ברקדגל ישראל בבני ברק. צילום:Miriam Alster/Flash90

איש התקשורת יעקב עמר כתב בתגובות בדף הפייסבוק של ‘רשת’: “הערב התגלה שכל הקטע היה מבוים מלכתחילה. שימו לב, שבקטע של ‘השלכת הביצים’ לא רואים השלכה אלא רק ביצה שבורה, כשהחרדי עובר ועושה ‘טפוי’ רואים סאונד מכוון”.

בסיום דבריו דורש עמר מרשת: “תתביישו ותתנצלו. גועל”.

עמר אינו היחיד.

גולשים נוספים מחו נגד הפרובוקציה הזולה. “אוי אתם איומים!!!!” כתבה גולשת, “נכנסתם בכוונה למקום הכי קיצוני, ליד בית הספר הכי מטורף!!! אנשים חרדים אמרו לכם את זה, ואתם ידעתם את זה.

“אבל קשה לכם בלי שנאה, קשה לכם בלי קללות ומריבות- זה לחמכם תתביישו! מתחבאים מאחורי הדגל כדי לעורר שנאה ומחלוקת, לא ממש איכפת לכם מהכבוד לדגל, איכפת לכם להתסיס ורק להתסיס. תתי אדם”.

צביקה גרוניך כתב: “הסרטון חוזר אליכם כבומרנג: החרדים הנומרטיביים הזהירו: יש כאן קיצוניים שמתנגדים למדינה. הם גם תוקפים חיילים חרדים. באסה לכם. פרובוקטור שרוצה לסחוט לייקים שכמוך, ביום העצמאות אצלם לך את בניין ישיבת פוניבז’ – כשמעליו מתנוסס דגל ישראל גדול פי כמה מהדגל העלוב שהבאת. גם אנחנו ציונים ואוהבים את המדינה”.

אגב, תגובתו של גרוניך, יצוין כי הרב מפוניבז’, הגרש”י כהנמן זצ”ל הקפיד על תליית דגל המדינה על גג הישיבה ביום העצמאות. ברבות השנים כאשר קנאים קיצוניים ביקשו לסלק את הדגל, התנגד לכך הגרא”מ שך זצ”ל בתוקף ועד לימים אלה מונף דגל המדינה בכל שנה על ישיבות פוניבז’ וגור.

חרדים 10 פנה להוכמן לשם קבלת תגובה, אך זו טרם התקבלה. נפרסמה לכשתתקבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות