כינה גולשת “כעורה וחצופה”: השר אקוניס ישלם לה 16000 שקל פיצוי

השר אקוניס כינה גולשת בפייסבוק בתואר 'חצופה וכעורה' - וזו החליטה לתבוע אותו בבית המשפט בגין פגיעה בשמה • עורך הדין של התובעת: "גם לשופט קצה נפשו מהתבטאויות גסות ונמוכות של נבחרי ציבור"
אריה ריבקינד
ב' אייר התשע"ז / 27.04.2017 21:49

היד הקלה על הפייסבוק תעלה לשר לא מעט כסף: שר המדע אופיר אקוניס יאלץ לשלם פיצויים בגובה 16.5 אלף שקלים לאישה ש’זכתה’ למטר קללות מאנשיו בפייסבוק.

הסיפור החל בחודש ספטמבר 2016, כאשר הגיבה הגולשת בתיה שפי גוטליב, לפוסט של השר – וכתבה: “אני לא שולחת אותך אז תרגיש חופשי להישאר”.

הפוסט של השר עסק בביקורו בארה”ב. בתגובה ענה לה השר, כאשר על פי כתב ההגנה היה זה הוא בעצמו: את אישה חצופה וכעורה. אף אחד לא שאל את דעתך החולנית”.

עו”ד גיא אופיר, המייצג את שפי גוטליב, כתב בדף הפייסבוק שלו: “נראה שגם לשופט קצה נפשו מהתבטאויות גסות ונמוכות של נבחרי ציבור. מי יודע, אולי סנונית ראשונה זו, תבקיע את ההסתתרות מאחורי חסינות, ונבחרי יתחילו להפנים שהם יכולים לשלם על התבטאויות אלו”.

מלשכת השר נמסר בתגובה: “בית המשפט לא דן ולא התבקש להכריע בשאלת חסינות השר בקיומו של לשון הרע. התובעת תבעה מאה חמישים אלף ש”ח, בית המשפט ביקש את הסכמת הצדדים שלא להכריע בבקשה ולפסוק על דרך הפשרה והשר נעתר לכך. בית המשפט פסק 12,500 ש”ח והשר ישמח לתרום אותם לכל מטרה ציבורית ציונית ראויה שתציע התובעת”.

בתגובה לתגובת השר אקוניס, אמר עו”ד גיא אופיר: “לא תרומה ולא נעליים, זה פיצוי והוא צריך לשלם את זה. לא ישלם את זה – הוצאה לפועל”.

בראיון לאולפן וואלה, אמרה בעבר שפי גוטליב: “המתנתי חודשים להתנצלות פומבית או אישית, גינוי מהשר או מהמפלגה שהוא מצייג, גינוי על ההתנהלות הזאת והשיח שפרץ בעקבות זאת. לא שמעתי או קיבלתי התנצלות”.

היא הוסיפה כי שמה הטוב נפגע, אנשים מזהים אותה בעקבות זאת, וכי למרות זאת לא רצתה להגיע לידי תביעה משפטית, אך מכתבים ששלחה גם לשר אקוניס עצמו וגם למפלגת הליכוד לא הביאו לתגובה מצד גורם כלשהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות