הגר”ד דרוקמן תוקף את החתרנים בכפר חב”ד: “מרכז גדול לפורקי עול”

חשיפת חרדים10: רבה של קריית מוצקין, חמיו של הרב מאיר אשכנזי, יוצא למתקפה נגד העסקנים שמבקשים להוביל מהלך שינשל את חתנו מסמכויותיו • "כפר חב"ד היה תמיד שורש של מרידה בעניינים של הרב'ה" • "למה מחכים רחמנא ליצלן? שיהיה איזה בום גדול? ואז בהלוויה של מישהו, רחמנא ליצלן, איזה מישהו יתחיל להתעורר?"
יוסף גרינבוים
א' אייר התשע"ז / 26.04.2017 23:31

טיל מהצפון:  הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, רבה של קריית מוצקין וחמיו של הגאון רבי מאיר אשכנזי, תוקף הערב (רביעי) בחריפות את העסקנים המובילים את מהלך נישול הסמכויות של חתנו – שנחשף בחרדים10 – וקובע כי כפר חב”ד, מרכזם של חסידי חב”ד בישראל, הוא “מרכז של פורקי עול”.

בהודעה מוקלטת שהפיץ הרב דורקמן הוא אומר: “סליחה שאני אומר היפך הסנגוריה, אבל כפר חב”ד מאז ומתמיד היה מקום לדברים חיוביים, אבל גם מרכז גדול לפורקי עול.

“אני עוד זוכר כשהרבי רצה להקים את נחלת הר חב”ד (-שכונת חב”ד בקריית מלאכי) כל ה’פויערס’ התקוממו וצעקו ‘מפאשיקט אינץ’ (-שולחים אותנו, סטייל סטאלין בסיביר), והשוו את זה למשלוחים סיביר.

“כפר חב”ד היה שורש של מרידה בעניינים של הרב’ה. לצערנו הרב, עד היום לא למדו לקח, ואין צורך להאמין לי, תסתכלו בכל המכתבים מה הרב’ה כותב בקשר למחלוקות בכפר חב”ד”.

הרב דרוקמן ממשיך ותוקף: “אנשים משועממים, שיילכו לשליחות, שיישבו בבית המדרש וילמדו, שיפסיקו את כל המחלוקות. מה מחכים רחמנא ליצלן? שיהיה איזה בום גדול? ואז בהלוויה של מישהו, רחמנא ליצלן, איזה מישהו יתחיל להתעורר שצריך לעשות תשובה ולהתאחד? מה קורה כאן?

“אתם יכולים להעביר את ההקלטה הזו לאן שאתם רוצים, אני עומד מאחורי כל מילה שלי. למרות שיש לי נגיעה בדבר, מדובר בחתן שלי. אבל את האמת זה לא משנה”.

כפי שדווח בחרדים10, הבוקר תקף רבו של כפר חב”ד את המהלך שהתבשל בחודשים האחרונים בכפר חב”ד להקים ‘ועד הרוחני’, שמטרתו החלשת כוחו תוך כוונה לנשלו מחלק מסמכויותיו.

לפי התכנית של יוזמי המהלך, ‘הוועד הרוחני’ יתפקד גם כמבקר-על על ענייני הכשרות, ההלכה והמקוואות בכפר, הנמצאים תחת פיקוחו של המרא דאתרא.

במכתב הבהרה מיוחד מגולל הרב את שמתרחש מאחורי הקלעים ותקף:  “קבוצה קטנה של עסקנים שמונעת מאינטרסים כספיים אינה נותנת מנוחה בכפר כבר תקופה ארוכה ביותר ומחרחרת ריב פעם אחר פעם. אותם עסקנים מנסים כעת ‘לכפות’ מהלך של הקמת גוף כזה ללא כל תיאום איתי”.

הרב הוסיף והאשים, כי “אותם עסקנים רוצים להחליש את המרא דאתרא, כדי שיוכלו לדאוג לאינטרסים שלהם”.

לדבריו, “כמה וכמה אנשים ששמותיהם הופיעו ברשימה שפורסמה – והספיקו לשוחח עימי הבוקר, הביעו בפני שאט נפש מהמהלך, והתנצלו מעומק ליבם על שרבוב שמם”.

כפי שדווח בחרדים10,  ההחלטה עדיין לא אושרה וטרם התקיימה עליה הצבעה בוועד היישוב.

גורם רשמי בכפר חב”ד אמר לחרדים10: “לאף אחד אין חלילה כוונה להילחם ברב. בסך הכל היו הרבה הוראות מהרבי להקים ועד רוחני ובמצב היום נראה שזה מאוד חשוב שיהיה. עדיין אין שום החלטה”.

כפר חב"ד, הרב אשכנזיצילום: חיים טויטו

לפי ההצעה, שכאמור לא אושרה לפי שעה, סמכותו ותפקידו של הוועד יהיה:

“א. פיקוח וביקורת על עניינים רוחניים הן במוסדות החינוך והן בכל בתחומים הכלליים בכפר חב”ד.

ב. פיקוח וביקורת על כל ענייני ההלכה וכו’ במקוואות.

ג. פיקוח וביקורת על כל ענייני הכשרות בכפר חב”ד.

ד. מקום אשר בו יתלבנו ביישוב דעת ומתוך חתירה מוחלטת ל’ועשית הישר והטוב’ על פי דין תורה הקדושה מתוך אחדות ואהבת חסידים, חילוקי דעות בעניינים כלליים”.

בדף ההחלטה מופיעים גם שמות 12 החברים, רבנים ומשפיעים, שירכיבו את ‘הוועד הרוחני’ – מלבד המרא דאתרא של הכפר.

חלק מהמשפיעים ששמם הופיע במסמך אמרו כי שמם מופיע ללא הסכמתם ואישורם.

בטיוטת ההחלטה מצוין עוד, כי החלטות הוועד תתקבלנה ברוב קולות, וכי הוא יתכנס אחת לשבועיים כדי לדון בנושאים שעל הפרק.

המרא דאתרא של הכפר, הגאון רבי מאיר אשכנזי, מונה לתפקידו לפני כשנתיים וחצי, לאחר פטירת אביו הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי בכ”ג טבת תשע”ה. בתחילה הוא התקבל בהתלהבות על ידי התושבים, אולם בחלוף הזמן, ובעיקר לאחר שנקט במספר תחומים בצעדים שבעיני רבים נראו כקיצוניים למדי, הוא איבד תומכים רבים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לדבר נגד כפר חב
    27/04/2017 03:13
    חיים
  1. לא יאמן…

  2. מי יתן ויקויים בנו מהרה כלה שעיר וחותנו ויעלו לציון מושעים.
    27/04/2017 18:16
    כלה שעיר
  3. מי יתן ויקויים בנו מהרה כלה שעיר וחותנו ויעלו לציון מושעים.