למה הגיע אמש הראב”ד של ‘העדה החרדית’ אל קריית מלאכי? • צפו

אלפי אנשים ונשים, מכל רחבי הארץ, הגיעו למתחם קברי הצדיקים בקריית מלאכי, לרגל הילולת רבינו חיים ויטאל זצ"ל • במקום התקיים גם טקס המצווה הנדירה של פדיון פטר חמור
יוסף גרינבוים
ל' ניסן התשע"ז / 26.04.2017 14:00

אתמול (שלישי) הגיע ראב”ד ‘העדה החרדית’, הגאון רבי משה שטרנבוך אל מתחם ‘קברי הצדיקים’ בקריית מלאכי, שם  על השמועה קבור רבינו חיים ויטאל, תלמידו של האר”י הקדוש, אשר את עצמותיו העלה רבה של העיר, הגאון רבי חיים פינטו לפני עשרות שנים – לרגל יום הילולא.

אלפי אנשים ונשים, מכל רחבי הארץ, הגיעו למתחם קברי הצדיקים  לרגל הילולת רבינו חיים ויטאל זצ”ל, אשר יום פטירתו חל ביום שלישי. ההילולא השנתית של רבינו חיים ויטאל מתקיימת מדי שנה בקריית מלאכי.

על פי מקורות לא רשמיים, הרב פינטו מקפיד לערוך דווקא את ההילולא הזו, משום שהוא העלה את עצמותיו של רבינו חיים ויטאל לישראל מסוריה לפני עשרות שנים.

בשעות הערב התקיימה ההילולא המרכזית, ובדרשתו סיפר הרב באריכות על קורות חייו וביקורו ההיסטורי של הרב חיים ויטאל במרוקו.

“הייתי נער צעיר בזמן שהתעסקתי בקבורתם של הצדיקים, לא חשבתי הרבה ועברתי בין מדינות כדי לדאוג לקוברם. אדמונד ספרא היה זה שמימן את המבצעים החשאיים הללו ויום יבוא ואני אספר לכם”, אמר הרב פינטו לציבור הרב שגדש את המקום.

לאחר דרשתו המרתקת, החל טקס המצווה הנדירה של פדיון פטר חמור. הכהן פדה את החמור המקושט של משפחת סלוקי ממושב גבעתי, בשה כנהוג.

לאחר מכן התקיימו סליחות והקפות עם ספר תורה סביב הקברים בראשותו של הרב פינטו.

קודם לכן הגיע ראב”ד העדה החרדית לתפילה על קברי הצדיקים. הראב”ד, שהגיע בליווי מספר מצומצם של חסידיו, התפלל ארוכות בסמוך לקברים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות