רבו של מירון: אוסר להדליק מדורות בציון הרשב”י לפני השעה 4 בבוקר

המרא דאתרא של היישוב מירון קובע: בגלל החשש מחילולי השבת, יש לדחות את ההסעות מרחבי הארץ לשעה שתיים בלילה • יו"ר ועד היישוב מירון: "אנו מחתימים עשרות פוסקי הלכה שיצטרפו לפסק של הרב. לא ניתן שימוש במתקנים ובקרקעות שלנו עד שכולם יתיישרו עם פסיקה זו"
יוסף גרינבוים
ל' ניסן התשע"ז / 26.04.2017 10:01

פסק הלכה שמפרסם המרא דאתרא של היישוב מירון, הגאון רבי מאיר שטרן, אוסר על קיום הדלקות ל”ג בעומר בציון הרשב”י לפני השעה ארבע לפנות בוקר של יום ראשון. זאת כדי למנוע חילולי שבת של כוחות הביטחון ומפעילי התחבורה הציבורית.

המרא דאתרא קובע כי יש לדחות את ההסעות מרחבי הארץ לשעה שתיים בלילה, במקום השעה 22:00.

יו”ר ועד היישוב מירון, הרב מרדכי הלפרין אומר: “מחתימים עשרות פוסקי הלכה שיצטרפו לפסק של הרב. לאור הודעות המשטרה ורב המשטרה, יש איסור מוחלט לקיים הדלקות בתחום מירון ולאפשר הגעת הסעות לפני ארבע לפנות בוקר. מי שעובר על כך הוא בגדר מחטיא את הרבים!”

לדבריו, “אנחנו נצמדים לפסק ההלכה של הרב במקום וכך נפעל, לא ניתן שימוש במתקנים ובקרקעות שלנו עד שכולם יתיישרו עם פסיקה זו, שעליה מחתימים את גדולי ישראל”.

הלפרין מוסיף ואומר כי “הלילה פורק אוהל שהוקם ללא תיאום. עד שיחתמו על הדלקה והסעות שלא גורמות לחילול שבת, לא יינתנו האישורים הנדרשים”.

היום מקיימת הוועדה לפניות הציבור בראשות ח”כ  ישראל אייכלר דיון עם כלל הגורמים הנוטלים חלק בהילולת רשב”י במירון, במרכז הדיון: התחבורה  למירון בעקבות החלטת שר החינוך כי החופשה בבתי הספר תהיה ביום שני, וכי ביום ראשון יתקיימו לימודים.

כפי שדווח בחרדים10,  שלמה רוזנשטיין, נציג משרד התחבורה, הבהיר כי בעקבות החלטת משרד החינוך להעביר את חופשת ל”ג בעומר ליום שני, במקום בראשון כמתוכנן, צפוי כאוס תחבורתי למגיעים בתח”צ למירון.

לדבריו, ביטול החופשה שתוכננה ליום ראשון, תבטל את זמינותם של כרבע מהאוטובוסים של מפעילים ציבוריים ופרטיים ששורינו לשנע המונים למירון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות