פרשת ‘ניפוח האירועים’ בראשל”צ: 6 שוחררו למעצר בית, היתר בתנאים

10 החשודים שעוכבו בחשד להוצאת מאות אלפי שקלים מעיריית ראשל"צ במרמה - שוחררו למעצרי בית של חמישה ימים או בתנאים מגבילים • גם הבכירים מהמועצה המקומית בשומרון שוחררו בתנאים מגבילים
חיים טוויל
ל' ניסן התשע"ז / 25.04.2017 23:02

עשרת החשודים שעוכבו הבוקר בפרשת מרמה בעיריית ראשון לציון לחקירה שוחררו הערב (שלישי), לאחר שחוקרי המשטרה החליטו שלא לבקש את הארכת מעצרם.

שישה מהחשודים בפרשת השחיתות שוחררו למעצר בית של חמישה ימים. ארבעת חשודים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים, לרבות איסור יצירת קשר עם העיריה, המועצה הדתית והעמותות. אחד המעוכבים שוחרר לא כל תנאים.

כפי שדווח בחרדים10, חוקרי יאח”ה פשטו הבוקר על בתים בראשון לציון ובת ים במסגרת חקירת חשד לשחיתות, ועכבו לחקירה 10 חשודים, נושאי משרות ציבוריות בעיריית ראשל”צ וחברי עמותות חרדיות בעיר, המעורבים לפי החשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

מדובר בפרשיה שעברה לשלב הגלוי, בתום חקירה סמויה שנערכה למעלה משנה, במסגרתה נחקר חשד כי מספר עובדי עירייה, חברי מועצת העיר וחברי עמותות בעיר ראשל”צ, חברו יחדיו לשם הוצאת כספים במרמה מהעירייה על ידי “המצאת אירועים” שנערכו לכאורה בעיר על ידי העמותות, ובקשת תשלום עבורם, מבלי שנערכו או שהיקפם ועלותם “נופחו” מבחינת דרישת התשלום.

בתוך כך, חקירה מאומצת העלתה חשד כי חברי עמותות הגישו לאגף התקציבים בעיריית ראשל”צ, הזמנות וקבלות עבור אירועים שנערכו לכאורה על ידם, או לחילופין נערכו במתכונת מצומצמת – אך דווחו כאירועים רבי משתתפים עם עלויות גבוהות מן הקיים, המסתכמות במאות אלפי ש”ח לאורך השנים האחרונות, ובכלל זה אירועים עבור הציבור הדתי, דוגמת סדרת שיעורי דת במתנ”סים, הפקת אירועים כגון הכנסת ספר תורה, שמחת בית השואבה ועוד.

שניים מהמעוכבים הם בכירים במפלגה חרדית בראשל”צ ובבית ים.

במקביל, כפי שדווח בחרדים10, עצרו הבוקר חוקרי להב 433  בפרשה נוספת ראש עיר במועצה מקומית בשומרון, סגנו לשעבר ואדם נוסף.

החשד: החשוד המרכזי שיחד את ראשי קהילת חב”ד בעיר תמורת תמיכתם במערכת הבחירות שנערכה בשנת 2013. בנוסף נחקר חשד על קבלת שוחד מקבלנים תמורת קידום עסקיהם בתחומי התכנון והבניה בעיר.

גם בפרשה זו שוחררו החשודים בתנאים מגבילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות