החלפת מוצרי קוסמטיקה מזיקה לעור? שתיית מים משפרת? • מיתוסים בטיפוח

גם על תחום הטיפוח המיתוסים לא דילגו, ובמהלך השנים הם רק הצטברו ויצרו לעצמם חיים משלהם • גלי פלטינוב, קוסמטיקאית בחברת 'כריסטינה' מפריחה וגם מאששת מיתוסים שגדלנו עליהם, לעיתים כנראה, ללא סיבה מוצדקת
תמי גיל
ח' אייר התשע"ז / 04.05.2017 00:03

“אם תצאי מהבית בלי סוודר או עם שיער רטוב תתקררי”, “אם תאכלי שוקולד יצמחו לך פצעונים על הפנים” –  הן רק חלק מאמרות השפר שאנו נוהגים לקרוא להם מיתוסים, עליהם גדלנו.

גם על תחום הטיפוח, אם תהיתן, המיתוסים הללו לא דילגו, ובמהלך השנים הם רק הצטברו ויצרו לעצמם חיים משלהם.

 מבולבלות? גם אנחנו. לכן איגדנו את העיקריים שביניהם והגענו למסקנות חותכות-אחת ולתמיד.

גלי פלטינוב, קוסמטיקאית בחברת ‘כריסטינה’ מפריחה וגם מאששת מיתוסים שגדלנו עליהם, לעיתים כנראה, ללא סיבה מוצדקת.

הנה מבחר מיתוסים:

שתיית מים משפרת את איכות העור

בהחלט כן! שתייה מרובה של מים מסלקת רעלים שונים מהגוף ומוסיפה לחות טבעית לעור הפנים. וכמה כוסות מומלץ לשתות? בין 12-15 כשחשוב לזכור שקפה או כל משקה אחר המכיל קפאין איננו נחשב בספירה הזו..

 ניקוי עם גרגרים לפנים מומלץ לעשות רק פעם בשבוע

הכל תלוי בסוג העור. עד גיל 40, כאשר עורך מזוהה כמעורב או שמן (ואם הוא איננו דק כמובן), ניתן לעשות פילינג גרגרים בתדירות של שלוש פעמים בשבוע מקסימום, תלוי במידה הצורך. לבעלות עור יבש מומלץ לבצע ניקוי שכזה פעם בשבוע או עשרה ימים.

 התזת בושם באזורים חשופים לקרני השמש תגרום לכתמי עור

בהחלט כן! בשמים מכילים אלכוהול, הנוטה להתחמצן בחשיפה לשמש. על מנת למנוע זאת מומלץ להתיז את הבושם באזורים שאנו לא חושפים לשמש כחצי שעה לפני היציאה מהבית.

 קרם היום שלי יכול לשמש אותי גם כקרם לילה

ממש לא! לקרם לילה חשיבות יתרה בשגרת הטיפוח שלנו כיוון שבעוד שבשעות היום העור עסוק בהתגוננות מפני קרינה וזיהום אוויר, בלילה העור מצוי במנוחה והוא פנוי להזנה ולחידוש אנרגיה.

 בסופו של דבר עור הפנים שלך יראה בדיוק כמו של אמא שלך

נכון באופן חלקי. גנטיקה היא מרכיב חשוב בכל מה שנוגע להזדקנות העור, אך חשוב לזכור שישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על איכותו, בעיקר בשנים האחרונות בהן המודעות לטיפוח ושמירה על העור רק מתעצמת. עישון, חשיפה לשמש, הרגלי תזונה ושגרת טיפוח הם רק חלק מהמרכיבים הנוספים שישפיעו על מראה עורך (או לזה של אמך)-לטוב ולרע.

 מוצרים טובים הם בהכרח יותר יקרים

לא נכון! שוק מוצרי הטיפוח מגוון ומלא במוצרים שנמכרים בקשת רחבה של מחירים. לכל אישה עור פנים המצוי במצב שונה ומגיב אחרת לתכשירי הקוסמטיקה השונים. על כל אחת למצוא את הקרם המתאים לה ומיטיב עם עורה-קרם שיכול להיות זול או יקר בדיוק באותה המידה.

 טיפוח לקוי בשנות העשרה ישפיע על העור לאורך השנים

נכון מאוד! “העור זוכר הכל”, מציינת פלטינוב. “שיזוף לא מבוקר, שעות שינה מעטות, צריכת אלכוהול, נטילת גלולות ועישון הם רק חלק מהפרמטרים המשפיעים על העור שלנו במהלך השנים, ולכן ככל שנקדים לטפח אותו כמו שצריך, כלומר בתכשירים שהותאמו לנו באופן אישי על ידי אשת מקצוע אחראית ולא בעזרת תכשירי הקוסמטיקה שמצאנו אצל אמא על המדף או אצל חברה, כך נאט את קצב ההזדקנות שלו”.

אם בקרם הלחות שלי יש SPF אני לא צריכה למרוח קרם הגנה מהשמש

לא נכון! קרם לחות המכיל SPF מגן עלינו לכעשר עד חמש עשרה דקות בלבד! לכן, חשוב מאוד למרוח מעליו מקדם הגנה המספיק לזמן ממושך יותר. במידה ואנו שוהות בשמש מספר שעות (ולאו דווקא בים או בבריכה) מומלץ לחדש את מקדם ההגנה מהשמש מדי שעתיים. זכרו-השמש היא האוייב הכי מסוכן שלנו!

אין צורך להשתמש במקדם הגנה בימי החורף

נכון חלקית. כמובן שביום חורפי וגשום אין צורך למרוח קרם הגנה,  אך בימים בהם השמש מוסתרת מאחורי העננים בהחלט חובה למרוח קרם שכזה כיוון שקרני הUV חודרות מבעד לעננים וגורמות נזק לעור-אפילו יותר מביום שמש רגיל!  

עור רגיש הוא מצב שנולדים איתו

לא נכון! רגישות בעור יכולה להופיע בכל שלב בחיים, ונשים רבות אף מספרות כי הרגישות בעור הופיעה אצלן לאחר גיל שלושים. מגוון סיבות יכולות לגרום לרגישות יתר, ביניהן שינויים הורמונאליים, שינויי מזג אוויר ואלרגיות.

הראשים השחורים נוצרים עקב לכלוך ולכן פילינג יכול להעלים אותם

לא נכון! ראשים שחורים יכולים לגרום לעור להראות מלוכלך אך הסיבה להיווצרותם היא איננה לכלוך. ראשים שכאלה נוצרים כאשר ההורמונים מייצרים עודף סבום (שומן) שיוצר מבוי סתום בנקבוביות. לא ניתן להסיר את הראשים השחורים בעזרת פילינג בלבד ומומלץ לבקר אצל קוסמטיקאית המכירה את השיטות המקובלות להוצאתם. אגב, חומרים המכילים חומצה סליצילית בריכוזים מסויימים יכולים גם הם לסייע במיגור תופעה זו.

חשוב להסיר מסקרה לפני השינה כדי שלא נתעורר בבוקר עם פנים מלוכלכות

נכון באופן חלקי ביותר. “מאוד מסוכן לחשוב כך”, מסבירה  פלטינוב ומוסיפה שהמסקרה מכילה רכיבים חזקים ופעילים מאוד. “יש להקפיד להסיר את המסקרה בעזרת חומרים מתאימים לפני השינה, כמו גם את שאר איפור העיניים והפנים כיוון שחוסר הקפדה  יכול להוביל לזיהומים ואינפקציה ואף לשבירה ונשירה של הריסים, היזהרו!!!”

החלפת מוצרי קוסמטיקה בתדירות גבוהה מזיקה לעור

לא נכון! רעיון זה הוא של סוכני המכירות בלבד. שוק מוצרי הטיפוח מתחדש ומתחלף בקצב        מסחרר ולכן ,אין כל סיבה לדבוק במוצר אחד לאורך זמן ובטח שלא לאורך שנים. יתרה מזאת- כאשר העור משתנה ומתבגר יש להתאים לו את המוצרים הנכונים שמן הסתם שונים לגמרי מאלה שהשתמשתן בהם לפני מספר לא רב של שנים. בכל מקרה, אם שימוש במוצר מסוים מיטיב עם עורכן כמובן שאין צורך להחליפו אך חשוב להתאימו לקצב הזדקנות העור ולשינויי מזג האוויר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות