הקיץ בא: זה הזמן לשלוף עבורכן טיפים לריענון ועיצוב חדר הרחצה

תמי גיל
|
א' אייר התשע"ז / 27.04.2017 00:09
כל אחד ירצה חדר רחצה מפנק, כזה שלא ממהרים לצאת ממנו • העונה החמה היא הזמן המתאים ביותר לרענן את חדר הרחצה, להיפטר מעובש ופטריות ולהוסיף היגייניות, אסתטיקה ויופי למקום הכי מפנק בבית • הטיפים באדיבות רשת באטיו (batio)

החלל הראשון שמקבל את פנינו לאחר ההתעוררות הוא חדר הרחצה, שבו אנו מתארגנים לקראת יום חדש של עבודה, סידורים ומשפחה.

אז איך מעצבים אותו?

“לפני שמתחילים בתהליך עיצוב חדר האמבטיה, חשוב מאוד להגדיר את הצרכים שלכם אם החלטתם לרכוש חדר אמבטיה חדש”, אומר יורם ברנשטיין, מנכ”ל באטיו. “חישבו איזה אווירה תרצו? מה גודלו? למי מיועד חדר האמבטיה? האם מדובר בחדר אמבטיה שצמוד ליחידת ההורים, האם מדובר בחדר אמבטיה מרכזי המשמש את הילדים בעיקר, האם זה חדר רחצה המיועד לאורחים?”

ברנשטיין מעניק טיפים לריענון ועיצוב חדר הרחצה:

 • ניקיון לפני הכל – אם המשטח העליון של ארון האמבטיה אינו מיועד להחלפה – השקיעו בחידושו, נקו אותו באופן יסודי מסימני אבנית שהצטברו עליו.

טיפ קטן לניקוי משטחי זכוכית או חרס: יש לטבול סמרטוט בחומץ, לנגב את המשטח ניגוב אחד, להמתין כמה דקות שהחומץ יפרק את האבנית. אחר כך, באמצעות סקוטש לניקוי כלים, לעבור על המשטח בעדינות, ואחר כך לנגב עם סמרטוט יבש. נקבל ברק אדיר וניקיון יסודי (נסו זאת קודם בפינה סמויה).

חותם והתאמה אישית – חישבו מה חדר הרחצה שלכם אומר עליכם, איך תוכלו להכניס סגנון אישי שגם יהיה נוח לשימוש וגם פשוט ליישום. חישבו ותכננו את האפשרויות השונות לשימוש בחומרים השונים עבור משטחי הארונות וסגנונם וסגנון הארון באמבטיה ומה יהיה צבעם – היום יותר מתמיד, קל לתת לחדר האמבטיה שלכם, לשקף את החזון האמנותי שלכם.

• כדי לקבל חלל נקי חשוב ליצור מראה נקי – הטרנדים החדשים בעיצוב חדר האמבטיה מצטרפים לתפיסה הזו, שמים דגש על סגנון מינימליסטי ונמנעים ממתקנים לא נחוצים. חלק מהותי בטרנד הזה, הוא מתן חשיבות לשיפור הפונקציונאליות של חדר האמבטיה וחלוקה שלו לאזורים ברורים שיספקו צרכים מגוונים.

• שבצו טרנדים בתבונה – תמיד אפשר לשלב טרנדים, אך חשוב לעשות זאת בחכמה. עיצוב עונתי מומלץ לשלב באמצעות אלמנטים ואביזרים נלווים לחדר האמבטיה ולהימנע מעיצוב דומיננטי של אלמנטים קבועים בחדר הרחצה- כך תוכלו להחליף ולהתחדש באופן תדיר, בלי להשקיע סכומי כסף גדולים.

 הצבע נותן את הטון – לאחר שתכננתם את סגנון חדר הרחצה, השלב הבא והקריטי הוא בחירת הצבעים והמרקמים של החלל. בחירת הצבעים הינו דבר אישי המשדר את העדפותיו של המשתמש, תוך התייחסות לתאורה הטבעית, גודל החלל והרצון להדגשת אזורים מסוימים בחלל. לכל חלל אופי ייחודי ובהתאם לכך, נבחר את גווניו וחומריו.

• מומלץ להיעזר באדריכל או במעצב פנים – בתהליך בחירת חומרי הגלם, חשוב להיעזר באדריכל או מעצב פנים, מכיוון שיש להם טביעת עין טובה ויכולת לראות את התוצאה במרחב.

yoram berenshteinב

 צילומים: עודד סמדר ויורם ברנשטיין