טראמפ הבטיח במוזיאון השואה: “תמיד אעמוד לצד ישראל והיהודים”

בנאום במוזיאון השואה של ארה"ב בוושינגטון לרגל יום הזיכרו אמר הנשיא: "המכחישים את השואה, הם שותפים לרשעות הנוראה הזו. לעולם לא נשתוק שוב בפני הרשע" • "החלום הנלהב שבער בלב המדוכאים מלא כיום בנשימות חיים, ומגן דוד מתנופף מעל אומה אדירה שצמחה מהמדבר"
נתן פרל
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 20:23

לרגל יום השואה: נשיא ארה”ב דונלד טראמפ נשא הערב (שלישי) נאום במוזיאון השואה של ארה”ב בבירה וושינגטון, בו הצהיר כי יעמוד תמיד לצד העם היהודי, והתייחס טראמפ למעשי הנאצים ולתקומתו של העם היהודי.

“הייתם עדים לרשעות ומה שראיתם הוא מעבר לכל תיאור”, אמר בנאום שנכתב מראש לקהל שהורכב בחלקו הגדול מניצולי שואה. “רבים מכם ראו את כל משפחתכם נרצחת. ראיתם את הרעב והעינויים. ראיתם את הניסיון המאורגן להשמיד עם שלם – עם גדול, עלי לומר”.

“שרדתם את מחנות המוות בכדי לספר את סיפוריכם”, הוסיף. “לשם כך אנו נמצאים כאן היום. שניים מתוך כל שלושה יהודים באירופה נרצחו. אבל אפילו היום, יש מי שמבקשים לשכוח את העבר.

“יש כאלה המלאים בכל כך הרבה שנאה שהם רוצים למחוק את השואה מההיסטוריה. אלה שמכחישים את השואה, הם שותפים לרשעות הנוראה הזו. לעולם לא נשתוק שוב בפני הרשע”.

לדבריו, “מדינת ישראל היא הסמל הנצחי לכוחו הבלתי מתכלה של העם היהודי. החלום הנלהב שבער בלב המדוכאים מלא כיום בנשימות חיים, ומגן דוד מתנופף מעל אומה אדירה שצמחה מהמדבר”.

טראמפ דיבר על האנטישמיות של ימינו, ואזכר את האנטישמיות בקמפוסים ואת האיומים על יהודים במקומות שונים בעולם: “ראינו את האנטישמיות, כאשר מחבלים תוקפים קהילות יהודיות או כאשר תוקפנים מאיימים על ישראל בהשמדה מוחלטת. זו שבועתי לכם: אנחנו נעמוד מול האנטישמיות. אנחנו נפעל.

“כנשיא ארה”ב, תמיד אעמוד לצד העם היהודי, ותמיד אעמוד עם ידידתנו הנהדרת ובעלת בריתנו, מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות