משבר מדיני? נתניהו הלך עד הסוף: בוטלה הפגישה עם שר החוץ הגרמני

נתניהו התנה את פגישתו עם זיגמר גבריאל בכך שהאחרון לא ייפגש עם ארגוני שמאל - אך האחרון התעקש להיפגש עם אנשי 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' • בנט: "אנחנו מגבים את ראש הממשלה"
יוני גרין
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 16:30

משבר דיפלומטי עם גרמניה? ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל פגישה מתוכננת עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל.

הביטול מגיע על רקע אולטימטום שהציב נתניהו לשר החוץ הגרמני, לפיו אם ייפגש עם אנשי ‘בצלם’ ו’שוברים שתיקה’, תבוטל פגישתם.

גבריאל אמר מוקדם יותר היום לרשת ZDFF הגרמנית: “אני מתקשה לדמיין שהפגישה תבוטל, מכיוון שזה יהיה מצער מאוד”.

לדברי גבריאל, “זה נורמלי לגמרי מבחינתנו להיפגש עם נציגי ארגונים אזרחיים במהלך ביקור מדיני. אתה לא מקבל רושם מלא על המדינה כשאתה פוגש את הממשל בלבד – צריך לדבר עם אמנים, כותבים ואפילו ארגונים ביקורתיים”.

הוא הדגיש: “אני לא רוצה לעשות דרמה מזה”.

שר החינוך ויו”ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, העניק גיבוי לעמדת נתניהו: “אנחנו מגבים את ראש הממשלה נתניהו בהחלטתו בעניין ביקור שר החוץ הגרמני. ‘שוברים שתיקה’ הוא לא ארגון אנטי-נתניהו אלא אנטי צבא ההגנה לישראל”.

בנט הוסיף: “זה לא ראוי ששר זר שמבקר במדינה מסוימת ייפגש עם גורמים שפועלים נגד אותה מדינה. ‘אנחנו לא היינו עושים את זה ומצפים מידידינו שלא יעשו את זה”.

יו”ר האופוזיציה המחנה הציוני, יצחק (בוז’י) הרצוג, כינה את התנהלות נתניהו “בריחה מהמגרש”. הרצוג הדגיש כי הצבת האולטימטום היא בעיניו “פגיעה קשה בקשרי החוץ של ישראל עם הכלכלה הגדולה באירופה וידידת אמת של עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוזי, לא למדת כלום ביום השואה? מלתת את הלחי מקבלים סטירה
    25/04/2017 17:56
    Avi
  1. ידידת אמת לא נפגשת עם השונאים שלך. אם כן, היא לא ידידת אמת! גם לפני השואה היו יפי נפש שחשבו שאם ייראו כמו הגרמנים, הם יאהבו אותם. מה לעשות שהגרמנים ימ’ש אהבו אותם ‘על האש’?