יציאה חדשה מבני ברק לכביש גהה • אייכלר: “שוחרר צוואר הבקבוק”

אחרי ויכוחים רבים בין העירייה למשרד התחבורה: נפתח הציר החדש היוצא מרחוב אברהם בן-דוד לכביש גהה, לכיוון ירושלים והדרום • יקל על היוצאים מהעיר באזור 'קוקה קולה'
אריה ריבקינד
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 16:09

בשורה לתושבי העיר בני ברק, אחת הערים הצפופות בארץ: היום נפתח ציר תנועה נוסף מרחוב אברהם בן-דוד לכביש גהה, לכיוון ירושלים והדרום, במטרה להקל על היוצאים מהעיר באזור ‘קוקה קולה’.

דובר העיריה אברהם טננבוים הסביר: “מזה שנים המצב התחבורתי לאורך רחוב הרב כהנמן בבני ברק הוא קשה, וטורים ארוכים של כלי רכב משתרכים בו לאורך שעות היום והלילה, ובעיקר בערבי שבתות וחגים”.

לדבריו,  אישור התכנית נמשך זמן רב “לאחר שגורמים שונים ניסו להקשות על הוצאתה לפועל”, כלשונו, אך “ראש העיר חנוך זייברט פעל מול הדרגים הבכירים במשרד התחבורה לאישור התכנית, בהבהירו כי המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל וזאת בנוסף לעבודות ‘הרכבת הקלה’ המתבצעות בסמיכות לכביש זה ולמרות חיוניותן הן מקשות על התנועה בסביבה”.

לקידום התכנית היתה שותפת חברת ‘נתיבי ישראל’ שצומת ‘קוקה קולה’ הינו בבעלותה.

כפי שדווח בחרדים10, בדיונים רבים בוועדה לפניות הציבור ובעיריית בני ברק עלו ויכוחים רבים בין העירייה למשרד התחבורה, בעניין פתיחת צוואר הבקבוק ביציאה מן העיר, בצומת קוקה קולה.

יו”ר הוועדה, ח”כ ישראל אייכלר, הביע את מצוקת הנוסעים התקועים במשך שעות בצומת ודרש כל העת, את פתיחת היציאה מרחוב אברהם בן דוד. זאת, בנוסף ליצירת תשתית של בטיחות לתושבי האזור, שתמנע סכנה להולכי רגל ותשחרר את צוואר הבקבוק הגורם לפקקים בכל העיר הצפופה.

היום, לאחר שנים של מאבק בין הרשויות, הגיעה הבשורה לתושבי העיר – והיציאה נפתחה.

ח”כ ישראל אייכלר בירך את נציגי עירית בני ברק, נציגי המשטרה ומשרד התחבורה שהשתתפו בדיונים ובסיורים, על פתיחת הציר. הוא הביע תקוה כי הרשויות ימשיכו בהידברות מתוך רצון טוב, לטובת הנוסעים הסובלים ממצוקת התחבורה הציבורית והפרטית בבני ברק בכלל. בפרט בתקופת העבודות על הרכבת הקלה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    25/04/2017 22:22
    שולי
  1. כל בני ברק מצביעה ג

  2. כל הכבוד לאייכלר, הוא נלחם על כך בוועדה שלו.
    26/04/2017 12:50
    יוסי
  3. והעירייה התנגדה לכך

  4. לא שוחרר ולא נעליים
    27/04/2017 15:03
    גיא
  5. אני כנהג שיוצא מבני ברק מדי יום כפעמיים ולפעמים שלושה פעמים
    שמחתי כששמעתי את הבשורה שהכביש נפתח ליציאה מרח’ בן דוד אך צר לי לאכזב שזה נהיה יותר גרוע משני הכיוונים גם ברחוב אברהם בן דוד הרמזור מספיק לארבע רכבים יוצר פקק לכל רחוב בן יעקב (אתמול עמדתי ברחוב בן יעקב כ25 דקות) וגם ברחוב השומר יוצר פקק עצום עקב שינוי הרמזור.