לראשונה: אישה מונתה לקאדית שרעית; קאדי נבחר בברכת הרשל”צ

עו"ד חטיב' מטמרה המשמשת הן כעורכת דין והן כטוענת שרעית, היא האישה הראשונה שתכהן כקאדית בישראל • השרה שקד: "אני נרגשת על הבחירה הזו ומקווה שזוהי רק סנונית ראשונה" • הקאדי שנבחר לתפקיד בבית הדין לערעורים התארח אצל הראשל"צ
אריה ריבקינד
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 15:38

הוועדה לבחירת קאדים שרעים בראשות שרת המשפטים איילת שקד, התכנסה היום (שלישי) ובחרה פה אחד בעו”ד הנא חטיב’ לשמש כקאדית בבית דין שרעי. בוועדה חברים בין היתר השר לשירותי דת דוד אזולאי וחבר הכנסת יואב בן-צור.

עו”ד חטיב’ מטמרה, המשמשת הן כעורכת דין והן כטוענת שרעית, היא האישה הראשונה שתכהן כקאדית בישראל.

בנוסף מינתה הוועדה מועמד בדואי מהפזורה לתפקיד קאדי בדרום הארץ, סאלם סאנא מהיישוב לקיה, וכן מינתה הוועדה את נציג הוועדה איאד זחלאקה, מנהל בתי הדין השרעיים, לקאדי בבית הדין לערעורים.

שרת המשפטים שקד אמרה: ”בחרנו היום ארבעה קאדים מוכשרים ומצוינים, שאני בטוחה שיעשו את תפקידם על הצד הטוב ביותר. עשינו צדק במקום שתפקידו לעשות צדק ובחרנו לראשונה אישה לתפקיד קאדית, דבר שלטעמי היה צריך להתרחש לפני זמן רב”.

השרה הוספה: ”זו בשורה גדולה לאישה הערבית ולחברה הערבית בכלל. אני נרגשת על הבחירה הזו ומקווה שזוהי רק סנונית ראשונה לבחירתן של נשים נוספות לתפקיד”.

אתמול אירח הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגר”י יוסף, בלשכתו את מנהל בתי הדין השרעיים, הקאדי ד”ר איאד זחאלקה.

בביקור השתתפו השר לשירותי דת, ח”כ דוד אזולאי – שהציג את הקאדי בפני הראשון לציון – ומנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי.

הקאדי זחאלקה הגיש לראשון לציון שני ספרים שכתב בעברית על הדין השרעי.

הראשון לציון קיבל את הקאדי בלבביות רבה ואמר לו שבכינוס של דייני בית הדין הגדול שהתקיים לפני כחודש, ציין לטובה עמדה שכתב הקאדי זחאלקה בנושא חיוב מזונות ילדים במסגרת ועדת שיפמן.

הקאדי סיפר לראשון לציון על תובנות שקיבל מדבריו של מרן רבי עובדיה יוסף זצוק”ל ועל שיתוף הפעולה הפורה לאורך שנים רבות שבינו ובין מנהל בתי הדין הרבניים לטובת בתי הדין הדתיים.

הראשון לציון ברך את הקאדי, איחל לו הצלחה והביע תקווה להמשך שיתוף פעולה, וכן העניק לו את ספר המאמרים “כנס הדיינים – התשע”ו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות