חכם שלום כהן: “נלחם כנגד הבג”ץ ששולט פה, עד פרישה מהממשלה”

נשיא מועצת החכמים של ש"ס יצא במתקפה נגד בית המשפט העליון בעקבות האישור לפתוח מרכולים בשבת בתל אביב: "צריך להילחם בכל מה שבג"ץ הזה עושה, ואם לא - יפרשו אפילו מהממשלה. עושה לנו את כל הצרות של חילולי השבת"
אריה ריבקינד
כ"ט ניסן התשע"ז / 25.04.2017 00:58

נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן, תקף אמש (שני) את שופטי בג”ץ על החלטתם לאשר פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, והצהיר כי יש לפעול נגד ההחלטה – “עד כדי פרישה מהממשלה”.

בכנס מיוחד שהתקיים הערב בתל אביב, הביע חכם שלום תמיכה בשר הפנים אריה דרעי, שגרירת הרגליים שלו הובילה להחלטת השופטים – ואמר: “ברוך ה’ שקם לנו נציגנו, ייזכר לטוב, הרב אריה דרעי שנלחם בכל אונו בכל העניינים וגם בנושא הזה”.

בכינוס השתתף גם נתן אלנתן, חבר מועצת העיר שהודיע על פרישתו מהקואליציה בתל אביב, יחד עם נציג יהדות התורה נפתלי לוברט, בעקבות פסיקת הבג”ץ.

הגר”ש כהן שיבח אותו: “ברוך ה’ הנציגים שלנו פרשו מהקואליציה. צריך להילחם בכל מה שבג”ץ הזה עושה, ואם לא – יפרשו אפילו מהממשלה”.

נשיא המועצת כינה את הבג”ץ  “שג”ץ” – וטען כי בית המשפט “שולט היום ועושה לנו את כל הצרות של חילולי השבת”.

כפי שדווח בחרדים10, המפלגות החרדיות מגבשות הצעת חוק חדשה שתעקוף את החלטת בג”ץ. לפי הצעת החוק המתוכננת, היא תקנה לשר הפנים “סמכות יתרה” לפסול חוקי עזר עירוניים במקרים בהם לחוקי העזר יש השלכות רוחב כלל-ארציות, או כשמדובר בחוקי עזר שעוסקים בנושאים לאומיים ולא בנושאים מקומיים בלבד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות